Nimen avaus

Symbolien ja vertauskuvien äärellä.
Locked
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Nimen avaus

Post by Yinlong »

Luulin veljeskuntanimeäni valitessa (voisi suomentaa hopealohikäärme), että olen onnistunut löytämään nimen, jolla ei olisi mitään kovin vakiintunutta tosimaailman tai käytössä olevaa referenssiä missään. Noh, tänään osui silmiini tällainen Yin Long.

Yin Longin paljastuessa massiiviseksi aalloksi, tämä on aika osuvaa, koska joskus aikoinaan kehitin itseäni kuvaamaan kaksi kiinalaista kirjoitusmerkkiä, joista tässä ensimmäisessä (达) on henkilö, joka kävelee aallon päällä. Se on lempimerkkini, koska jotenkin näyttää surffaajalta.

Edit: Tämähän on jännää, löysin nyt vielä paikallisen legendan aiheeseen liittyen. En selkeästi tehnyt kotiläksyjä sittenkään tarpeeksi hyvin selvittäessäni tätä, tai alitajuntani on tehnyt tepposet - tai tää on oikeasti aika hyvä sattuma.

Lyhyehkö vapaa suomennos Yinwotan-legendasta (alkuperäinen englanniksi täällä):
Legendan mukaan poika nimeltä Yin Long (hopealohikäärme) asui Yinwotanin läheisyydessä. Hänen vanhempansa olivat kuolleet, kun poika oli kymmenvuotias. Poika oli töissä venepoikana. Eräänä päivänä Yin Longin piti ohjastaa vene Dachanin maakunnasta Wushaniin veneen omistajan saidan sukulaisen laskuun. Sukulainen oli rikas ja kehuskeli omaisuudellaan syöden ainoastaan hopeisilla syömapuikoilla, kupeilla ja kipoilla veneessä.

Longmenin solassa, jossa on tunnetusti monia vaarallisia särkkiä, vene alkoi vaappua. Lopulta rikkaan miehen hopeiset astiat tipahtivat jokeen.

Rikas mies, saita ja ahne kun oli, määräsi Yin Longin pahoinpideltäväksi, koska epäili pojan ohjanneen kiusallaan veneen pahoihin kohtiin. Kun poika kurituksen jälkeen heitettiin särkälle ja hän huusi tuskissaan, ilmestyi paikalle lohikäärmeprinssi.

Prinssi näkee että Yin Long on pulassa ja antaa hänelle arvokkaan taikahelmen, joka toteuttaa minkä tahansa hänen toiveensa. Kun Yin Long pääsee kotiinsa, hän pyytää helmeltä vaatteita ja ruokaa, jotka hän auliisti jakaa kylän köyhille. Kun Yin Longin pomon sukulainen kuulee tästä taikahelmestä, hän lähettää miehensä nappaamaan pojan. Yin Long onnistuu pyytämään, että miehet päästävät hänet kuitenkin hetkeksi vapaasti, jolloin hän karkaa samaan solaan, jossa hän tapasi prinssin.

Möyhemmin Yin Longin pomo ja rikas mies tulevat miehissä etsimään poikaa solasta, Yin Long muuntautuu valtavaksi lohikäärmeeksi. Lohikäärmeenä hän ajaa koko joukkion Daning-jokeen, jonne he hukkuvat. Yin Longin edelleen kerrotaan toisinaan kaatavan rikkaiden veneitä solassa. Tästä syystä sanotaan, että moni rikas mies on kohdannut kohtalonsa ja menettänyt henkensä ja omaisuutensa Daning-joessa. Legendan mukaan kun ahneita ihmisiä ei enää ole, ei kenelläkään ole enää vaaraa kulkea solasta.


Lopetuksen suhteen en ole varma, onko kyllä kiinalaiset ahneet ihmiset vielä loppuneet...
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Nimen avaus

Post by Kavi »

Nyt kun ilmeisesti nimiharjoitussolusta ei julkaista artikkelia, niin päätän ikäänkuin "julkaista" omani tässä.

Usein on, että suhtaudun asioihin niin suurella vakavuudella että jo omille sävellyksilleni on vaikeaa löytää sopivaa nimeä.
Lähdin kuitenkin etsimään nimeäni avestanin kielestä ja zarathustralaisuudesta, sillä nämä ovat olleet persian kielen ohella kiinnostuksessani viimeaikoina.
Eritoteen tulen elementti on jo symbolisesti hyvin kiinnostava.

Kului aikaa kunnes lopulta erästä artikkelia lukiessani törmäsin sanaan «Kavi».
Jokin siinä resonoi ja aloin tutkia sen merkitystä. Huomasin, avestanin ja sanskritin kielten yhtäläisyyden siinä, että tällä sanalla on kummassakin kielessä merkitys.
Avestanin kielellä sanalle on ollut aikoinaan merkitys runoilijasta, hymnien säveltäjästä, papista.
Indo-arjalaisen uskomusten mukaan «kavit» olisivat olleet myös varustettuja yliluonnollisilla kyvyillä.
Myöhemmin sanan merkitys muuttui tarkoittamaan nimikettä, joka vastasi kuningasta tai hallitsijaa. Vrt. (Kayanian dynasty), (Kay Kavus).
Sanskritin kielessä puhutaan visionääristä, ajattelijasta, baardista ja runoilijasta.
Indo-arjalaisissa legendoissa Kavi Ushana näyttäytyy mm. Asuroiden opettajana.

Tätä hallitsija-teemaa aloin pohtia Tarotin Hallitsija-kortin kautta ja ajatukseni päätyivät pohtimaan Pyhän hullun ja hallitsijan suhdetta toisiinsa. (Fool and King)
Varsinkin venäläisessä perinteessä tunnetaan "pyhä hullu" ainoana henkilönä, jota hallitsijan tuli pelätä, kunnioittaa ja kuunnella.
Klassinen tarina historiassa on mm. Ivan IV:sta (Iivana Julma) ja Pyhästä Vasiliista.
Laskettuani sielu+persoonallisuuskorttini näytti se vahvistavan hovikortti nro.4 mutta myös 0:a tarkoittaen, että tässä Madman+Emperor asetelmassa on jotain mysteeriä itselleni selvitettävänä.
Kuninkuuden ja tsaariuden teema. (Jumalan valta on ruumiillistunut tsaarin valtana; tsaarin tehtävä on muistuttaa säännöistä ja taivaan laista maan päällä alamaisilleen).
Miehen tuli olla ankara kotona lapselleen ja vaimolleen. Lapsen tuli kunnioittaa vanhempiaan ja vanhemmat tsaaria. Mutta kenelle tsaari oli alamainen? Kenelle hänen tuli kantaa vastuuta?
Tästä inspiroiduin lukemaan mitä kliseisintä kohtaa raamatussa,jossa Jeesus ilmaisee Taivaan valtakunnan laista. (Mark: 10)
Tarkemmin katsottuna jae 42-45 heijastaa myös hienojakoisesti sitä olemusta mihin maagisella nimelläni pyrin:

"Mutta Jeesus kutsui heidät luokseen ja sanoi: "Te tiedätte, että ne, jotka ovat hallitsijan asemassa, ovat kansojen herroja ja maan mahtavat pitävät kansoja valtansa alla. Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka tahtoo teidän joukossanne tulla suureksi, se olkoon toisten palvelija, ja joka tahtoo tulla teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon kaikkien orja. Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta."


Maagisella nimellä on pyrkimys ylöspäiselle tielle, pyrkimys jopa kääntää ”hallitsijan” tarot-kortti takaisin oikeinpäin, sillä pitkään olen ollut pää alaspäin saamattomuudessa, ilkeydessä, kriittisyydessä ja ankaruudessani itseäni ja siten muita kohtaan.
Pitää kuitenkin muistaa holistinen näkemys kaikessa, muistaa että laiskuus ja flegmaattinen passiivisuus voivat olla hyväksi oikein mitoitettuna. Myös kyky rakastaa omia virheitään ja hallita lempeydellä omaa elämää.
Koska nimeen liittyy visionäärin tai ajattelijan, runoilija-bardin ja papin sekä hallitsijan merkityksiä. Koittaa nimeni hakea sopusointua myös AT:n kolmesta aspektista. Musta+puna+valkoinen.
Pyrkimyksenä on siis harmonia taiteellisen, uskonnollisen ja filosofisen ajattelun kentällä, jota sitten "hallitaan".

Hallitsijan ja yliluonnollisten pappien ja ajattelijoiden kautta päädytään kolmanteen. Runoilijaan:
Eteeni ilmestyi venäjäksi ikään kuin ”sattumana” A.S Pushkinin runo, jonka sisältö erityisesti pisti minut pohtimaan runoa, että nimeni merkitystä entistäkin syvemmällä tasolla. Tässä englanniksi yritetty saada jotain samaa ideaa aikaiseksi:

”O Poet, do not fall for public adoration.
It is praise not worth an ear to you is quickly brought;
You hear a fool’s critique and crowds’ cold derogation;
But you must stay intense, untroubled and uncaught.

You’re king: so live alone. The way of liberation
You walk toward the goal that by free mind is sought,
Perfecting every fruit of your beloved thought;
Let noble sacrifice demand no compensation.

Your self is your reward; your self will arbitrate,
There is no stricter judge for work that you create.
So are you satisfied, the artist tough in pleasing?

You are? Then do not mind the crowd that ill perceives,
And spits upon the fire that in your altar lives,
And in a childish game disturbs your painting’s easel.”

Kuten varmasti näkyy, koen maagiset nimet tai nimet sekä sanat ylipäätänsä tärkeiksi työkaluina, joilla päästää irti sanoista ja ylittää niiden takaiseen maailmaan.
Tämän vuoksi, voi hyvin olla tai olla olematta mahdollista että nimeni tulee tulevaisuudessa muuttumaan.
Toisaalta nimellä on jo nyt niin paljon annettavaa, että sen alla voi kulua montakin ihmispolvea.
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Nimen avaus

Post by Heith »

Silläkin uhalla että kysymykseni on kenties tyhmä.
Kavi wrote: Tätä hallitsija-teemaa aloin pohtia Tarotin Hallitsija-kortin kautta ja ajatukseni päätyivät pohtimaan Pyhän hullun ja hallitsijan suhdetta toisiinsa. (Fool and King)
Varsinkin venäläisessä perinteessä tunnetaan "pyhä hullu" ainoana henkilönä, jota hallitsijan tuli pelätä, kunnioittaa ja kuunnella.
Mieleeni tuli munkki Rasputin. Häntä en tosin miellä hulluksi, mutta hänen käyttäytymisensä ja habituksensa on varmasti harkitun "hullua" ja epätavallista. Millainen ajatus sinulla on, voisiko Rasputinia ajatella tällaiseksi "pyhäksi hulluksi"?

En oikein tunne Venäjän historiaa, pitäisi tutustua tarkemmin. Paljon kiinnostaa jo sen takia että eräs taidemaalari, Reidar Särestöniemi, otti muutamia elementtejä töihinsä nimenomaan venäläisvaikutteina, esimerkiksi kirkkojen kuvat hänellä oli joskus töissä, hänen sukuaan asui siellä Venäjän puolella pohjoisessa meren äärellä jos oikein muistan. Ja hän on valtavan hyvä maalari ollut, opiskeli Venäjällä.

Ehkä en Venäjästä, mutta Tudor-Englannista voin puhua kyllä maailman sivun! :D
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Nimen avaus

Post by Yinlong »

Heith wrote:Silläkin uhalla että kysymykseni on kenties tyhmä.
Kavi wrote: Tätä hallitsija-teemaa aloin pohtia Tarotin Hallitsija-kortin kautta ja ajatukseni päätyivät pohtimaan Pyhän hullun ja hallitsijan suhdetta toisiinsa. (Fool and King)
Varsinkin venäläisessä perinteessä tunnetaan "pyhä hullu" ainoana henkilönä, jota hallitsijan tuli pelätä, kunnioittaa ja kuunnella.
Mieleeni tuli munkki Rasputin. Häntä en tosin miellä hulluksi, mutta hänen käyttäytymisensä ja habituksensa on varmasti harkitun "hullua" ja epätavallista. Millainen ajatus sinulla on, voisiko Rasputinia ajatella tällaiseksi "pyhäksi hulluksi"?
Itse mietin, että olisiko tämä "pyhä hullu" ainakin osittain (tai joskus) myös kuten poika Keisarin uudet vaatteet -tarinassa, joka "rohkeaa hulluuttaan" myös uskaltaa kyseenalaistaa - ja palauttaa oikealle paikalleen - muiden hulluudet ja hullutukset?
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Nimen avaus

Post by Kavi »

Heith wrote:Silläkin uhalla että kysymykseni on kenties tyhmä.

Mieleeni tuli munkki Rasputin. Häntä en tosin miellä hulluksi, mutta hänen käyttäytymisensä ja habituksensa on varmasti harkitun "hullua" ja epätavallista. Millainen ajatus sinulla on, voisiko Rasputinia ajatella tällaiseksi "pyhäksi hulluksi"?

En oikein tunne Venäjän historiaa, pitäisi tutustua tarkemmin. Paljon kiinnostaa jo sen takia että eräs taidemaalari, Reidar Särestöniemi, otti muutamia elementtejä töihinsä nimenomaan venäläisvaikutteina, esimerkiksi kirkkojen kuvat hänellä oli joskus töissä, hänen sukuaan asui siellä Venäjän puolella pohjoisessa meren äärellä jos oikein muistan. Ja hän on valtavan hyvä maalari ollut, opiskeli Venäjällä.

Ehkä en Venäjästä, mutta Tudor-Englannista voin puhua kyllä maailman sivun! :D
Oikeastaan aika hyvä kysymys. En ole osannut tätä edes pohtia tältä kannalta! :D Rasputin lienee henkilö, josta voi tuoda esiin puolia jos toisia. Hulluksi häntä muistaakseni on haukuttu ja legendat kertovat viinaan ja naisiin menevästä miehestä. Tähän päälle vielä lyödään eräänlainen askeettinen uskonlahko, jonka oppi korosti synnintekoa ja sen jälkeistä katumuksen kautta tulemista lähelle Jumalaa. En muista oliko Grigorij Rasputin koskaan tekemisissä tässä liikkeessä, vai oliko kyse huhusta. Kyseisen munkin salamurhasta liikkuu myös villi tarina, missä myrkky ja ruuti eivät tehneet tehtäväänsä vaan mies piti nuijia hengiltä ja heittää sitten veteen ja heittohetkellä Rasputinin silmät olisivat auenneet ikään kuin hän olisi ollut vielä elossa.

Tuossa kuvista päätellen hänessä on kyllä jotain mesmeroivaa ja hänen läpitunkevaa katsetta on aika vaikea katsoa ilman, että tekisi mieli katsoa mieluiten hänestä ohi kuin suoraan kohti.
Henkilöhahmona jo sen verta tärkeä, että pitää lukea hänestä kirjoitettuja teoksia kunhan ehdin.
Tudor-suku on taas nimenä tuttu, mutta siihen loppuukin tietämykseni. On mukava, että täältä löytyy sopivasti eriytyneen tiedon omaavaa porukkaa! :D

Tarkemmin ottaen tällaisella "Kristuksen tähden houkka" ajatuksella lienee perustansa siinä, että kyseenalaistetaan koko pyhän konsepti sekä sosiaalisten normien rikkominen. Saatettiin tehdä tarpeensa alttarilla tai muuta sen sellaista. "Mitään aidosti pyhää ei voida ikinä tahrata blasfemialla" taisi olla Pyhyys-threadissa mainittuna muistaakseni täällä foorumillakin.
Kyseessä oli aikoinaan ihan ortodoksisen kirkon kilvoittelumuoto, mutta saattoi mukana olla ihan aidosti hullujakin ihmisiä.
Näitä pyhän hullun elementtejä ja attribuutteja on sitten löydettävissä erilaisista kirjailijoiden teoksista. Dostojevskin "Idiootti" ja ruhtinas Myshkin (Mysh - мышь eli hiiri) nimenä jo antaa sellaista vibaa hahmolle. Dostojevski kuvailee näitä Myshkinin epileptisiä kohtauksia Jumalan lahjana ihmiselle eli kääntäen sairauden negatiivisuuden positiiviseksi.
Yinlong wrote: Itse mietin, että olisiko tämä "pyhä hullu" ainakin osittain (tai joskus) myös kuten poika Keisarin uudet vaatteet -tarinassa, joka "rohkeaa hulluuttaan" myös uskaltaa kyseenalaistaa - ja palauttaa oikealle paikalleen - muiden hulluudet ja hullutukset?
Ja varmasti! Tietynlainen kyseenalaistavuus, että marttyyrius tähänkin on lienee olemassa, missä kyseinen pyhä hullu ottaa ihmisten pilkat ja hullutukset niskoilleen ja toimii siten yhteisönsä "toteemina" paljastaen yhteisössä piileviä ongelmia tai ristiriitaisuuksia.

Selasin netistä vähän aiheesta, niin tuntuu että raamatussa käännetään aina positiivisena koetut asiat esim. vahvuus, rikkaus ja viisaus jne. päälaelleen:

"Älköön vain kukaan pettäkö itseään. Jos joku teistä on olevinaan viisas tässä maailmassa, hänestä täytyy ensin tulla hullu, jotta hänestä tulisi viisas. Tämän maailman viisaus on näet Jumalan silmissä hulluutta. Onhan kirjoitettu: -- Hän vangitsee viisaat heidän omaan viekkauteensa."
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Nimen avaus

Post by Segel »

Tässä on oman nimeni avaus. Teksi kopiotu lähes suoraan siitä, miten perustelin nimiehdotukseni harjoituksen ohjaajalleni. Nimi on aika lailla intuitiolla löydetty. Yksi asia johti toisen asian mietiskelyyn jne.

Segel tulee nykyhepreankielen sanasta סגל, sgl meidän aakkosillemme käännettynä. Sgl lausutaan kutakuinkin Segel.
-Sgl suomeksi käännettynä merkitsee henkilökuntaa joka symbolisoi auttajaa, palvelusväkeä. Toiselta merkitykseltään se merkitsee orvokki-nimistä kukkaa.
-Elias Lönnrot, jota kovasti pidän arvossa, antoi tälle violetin väriselle kukalle suomenkielisen nimen "orvokki". Nimenä orvokki on johdettu samanlailla, kun monet Kalevalan naisten nimet, kuten toinen ristimänimeni Tuulikki.
-Ennen "orvokki" sanaa kyseisestä kukasta käytettiin suomessakin ranskan kielestä tullutta sanaa "violet".
-Orvokki tarkoittaa orvon kukkaa.
-Nimen alkukirjain s on on sama kuin ristimänimessäni.

Pohdintani jostain syystä aika alkuvaiheessa alkoi pyörimään värin violetti ympärillä. Violetti kertoo ja symboloi mm. seuraavia asioita:

-Se on kruunuchakran väri.
-Se on kaikkein lyhytaaltoisin väri. Vielä lyhytaaltoisempi väri on ihmissilmälle näkymätöntä ultraviolettisäteilyä.
-Violetti orvokin värinä symboloi henkisyyttä ja magiaa.
-Sitä on pidetty myös uhriveren värinä.
-Vanhoissa Kristuksen kärsimystä kuvaavissa maalauksissa hänet on puettu symbolisesti violettiin viittaan.
-Sitä pidetään vesimiehen ajan värinä.
-Violetti väri saadaan, kun yhdistetään viisautta symboloivaa sinistä ja rakkautta symboloivaa punaista väriainetta. Näin värinä se kertoo veljeskunnan totuudellisuuden ja rakkaudellisuuden periaatteista.

Mietin pitkään, millä kielellä haluaisin nimeni ilmaista ja ehdolla olivat heprea, latina, laos ja sanskriitti.
Heprea kuitenkin avasi sanoille orvokki ja violetti ennemmän merkityksiä.

Vanha raamatun aikainen heprean kieli ei tunne sgl sanaa ollenkaan, mikä sai minut kiinnostumaan heprean kielen tutkimisesta jonkun verran. Koska heprea on vanha paimentolaiskieli, heidän sanavarastonsa koostui niistä sanoista, joita he yleisesti tarvitsivat kommunikoimiseen. Jokainen kirjain merkitsee kokonaista sanaa, ajatusta tai lausetta.
Vanhalle heprean kielelle kirjain kirjaimelta käännettynä sana merkitsee:

-ohjaavaa PAIMENSAUVAA = ל
-JALKAA, joka kävelee tai kerää= ג
-PIIKKIPUSKAA, joka varjelee mutta myös vihaa = ס
(Symbolit raamatun aikaan olleet hyvin erinäköisiä, eikä tekstinkäsittely tue niitä.)

Nimi on aukaissut harjoituksen jälkeen vielä uusia ovia ja vienyt tutkimaan kreikkalaista taustoa. Ruotsin kielessä segel-sana tarkoittaa purjetta, Purjeen tähdistöä. Purjeentähti sijaitsee Argo Naviksen tähtikuviossa. Argo Navis vie kreikkalaiseen mytologiaan: Lason purjehti argonauttien kanssa Argo Navis nimisellä laivalla ryöstämään eräälle jumalalle kuuluvaa kultaisen oinaan taljaa. Kultaista taljaa vartioi lohikäärme, joka ei koskaan ummistanut silmiään.

Eli aikamoisiin tarinoihin nimi on vienyt :lol:
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Nimen avaus

Post by Segel »

.. Argo Naviksen rakensi Argo, Friksoksen poika. Hän valmisti sen Dodonan oraakkelipaikassa kasvaneesta tammesta. Laiva osani puhua ja ennustaa. Argo navis oli ainoa laiva, joka selvisi Kolkhiiseen salmen läpi jonka molemmiilla puolilla vartio merihirviö, kuusipäinen koirahahmo Scylla ja vesipyörre Kharybdis. Tavalliset laivat ajelehtivat salmella toista merihirviötä pakoon ja ajautui siten toisen kynsiin.

Tätä nimen tarinaa voi jatkaa ja jatkaa..
lux ferre
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2016 7:25 pm

Re: Nimen avaus

Post by lux ferre »

Oman nimen avaus lähti rituaalisen toimituksen jälkeen kun olin mennyt nukkumaan unessa näin kirkkaan hahmon jonka kädet olivat yhdessä sormet lomittain toinen käsi oli kirkas ja toinen tumma joka viittasi käsien yhdistämisen työhön ilmestys jonka näin jälkeen päin mietittynä oli lusifer cristos jonka valo loisti kirkkaana tämän jälkeen veljeskunta nimeni oli selvä
Amantes
Posts: 22
Joined: Sun Jun 11, 2017 4:30 pm

Re: Nimen avaus

Post by Amantes »

Vaihdoin pääsiäisenä, ylösnousemuksen päivänä, veljeskuntanimeni. Jälkeen jäi nimi Obscüürus, uusi nimi on Amantes. Obscüürus oli väärinkirjoitettuna, valon ja pimeän lapsena, hämäränä, pyrkimys saattaa moni yhdeksi ja löytää itsensä kaikkialta. Kävikin ilmi, että tälläistä "itseä" ei löytynyt mistään, ja että tämä hämärän ja usvaisen metsän siimeksessä hohkaava liilan värinen kukka olikin valetta, ja siksi sitä kukkaa ei pystynyt ojentamaan kenellekään.

Amantes on latinaa ja tarkoittaa suomeksi rakastavaiset. Intentiona nimissä voidaan nähdä jotain samankaltaisuutta, mutta siinä missä edellinen oli kovin sotkuinen niin nykyinen nimeni on paljon fokusoituneempi ja kirkkaampi; enempi sitä itseään. Suurena inspiraation lähteenä on Tarotin rakastavaiset. Kiinnostavaa on myös miten teemallisesti yhtyvät isot arcanat 6 (rakastavaiset) sekä 15 (paholainen).

Nimenvaihtorituaali oli hyvin harras; niin kristillinen myytti, kuin planetaarinen päivä sekä tunti, kauniit ja merkitykselliset muutokset elämässä, että paasto valaisivat tätä lineaarisen aikakäsityksen lävitse astuvaa hetkeä.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Nimen avaus

Post by Yinlong »

Amantes wrote: Thu Jul 04, 2019 1:53 pm Vaihdoin pääsiäisenä, ylösnousemuksen päivänä, veljeskuntanimeni.

...

Nimenvaihtorituaali oli hyvin harras; niin kristillinen myytti, kuin planetaarinen päivä sekä tunti, kauniit ja merkitykselliset muutokset elämässä, että paasto valaisivat tätä lineaarisen aikakäsityksen lävitse astuvaa hetkeä.
Olipa kauniisti kirjoitettu! Toivottavasti uuden nimen magia toimii toivotulla tavalla! Hienoa, että nimiä uskalletaan vaihtaa elämänvaiheen muututtua ratkaisevasti. Tämähän on tyypillistä esimerkiksi Aasiassa, ainakin Kiinassa.
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
Locked