Synkronismit

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by obnoxion »

Aleksis wrote:Älkää ymmärtäkö väärin, sillä en minä suhtaudu ensisijaisen negatiivisesti tällaisiin kokemuksiin. Kokemukseni mukaan vain on niin, että useinkaan todellinen henkinen koettelemus ei ilmennä itseään tämänkaltaisten "random encountereiden" kautta. Varsinkin on mielestäni harhaista asettaa mainitunkaltaiset entiteetit, jotka lähtökohtaisesti symboloivat hulluutta ja rappiota, korkeampaan metafyysiseen asemaan kuin mihin ne todella kuuluvat. Tervein suhtautuminen on mielestäni suhtautua aivan kuten missä tahansa muussakin ihmisten maailmassa tapahtuvassa kohtaamisessa, eli tehdä sen mikä on todellisin vaihtoehto.
Asia on jäänyt mietityttämään minua, ja toivon etten todellakaan ole ymmärtänyt väärin. Ja vaikka koin taprelliseksi korostaa että on muitakin jumalia kuin Apollo, se ei välttämättä liity alkuperäiseen aiheeseen.

Siispä, jos ilmiö tuntuu tavalla tai toiselle epäilyttävältä, huolimatta tai johtuen sen ulkomuodosta, sitä on varmasti parasta kohdella epäilyttävänä, ja välttää sitä mahdollisimman kiihkottomasti.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Aleksis

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Aleksis »

obnoxion wrote:Siispä, jos ilmiö tuntuu tavalla tai toiselle epäilyttävältä, huolimatta tai johtuen sen ulkomuodosta, sitä on varmasti parasta kohdella epäilyttävänä, ja välttää sitä mahdollisimman kiihkottomasti.
On totta että ilmiöiden ulkoasut eivät suoranaisesti kerro totuutta niiden sisäisestä olemuksesta; olen kuitenkin huomannut, että ne useimmiten viittaavat siihen suuntaan. Demoninen ihminen on usein myös fyysisesti ruma tai rujo, ainakin erilaisten illuusioiden takana, johtuen siitä että "pahat" ja "hyvät" ts. metafyysisesti/hengellisesti oikeat ja väärät teot jättävät jälkensä tekijään.

Mielestäni mitään asioita ei kuitenkaan tulisi ensisijaisesti välttää, sillä ei elämässä tapahdu mitään, mikä ei jotenkin johtuisi meistä itsestämme, kuten tässä keskustelussa on jo todettu. Uskon, että tulisi pyrkiä näkemään asioiden todellinen olemus joka hetki ja jokaisessa tilanteessa.

On kuitenkin myös niin, että omia tuntemuksiaan tai aistejaan ei tulisi kuunnella liian tarkasti, sillä johtuen erilaisista henkisistä heikkouksista ne voivat vääristää hyvinkin voimakkaasti sitä miten itse kukin kokee maailman. Hengellinen opettajani totesi kerran: "Jos minä olisin kuunnellut vain omaa järkeäni ja aistimuksiani kaikissa tilanteissa, olisin varmasti täysin seinähullu". Kukaan ihminen ei voi aistia todellisuutta vapaana subjektion harhasta, vain ihmistä korkeampi olento voi todella pystyä siihen. Mielestäni ainoa keino tavoittaa totuus ja tehdä oikein missään asiassa on seurata Luciferin johdatusta.

Bonaventuraa lainatakseni: "Jos kuitenkin kysyt, miten tämä tapahtuu, kuule armoa äläkä opetusta, kaipuuta äläkä älyä, huokaavaa rukousta äläkä ahkeraa lukemista, Ylkää äläkä opettajaa, Jumalaa äläkä ihmistä, pimeyttä äläkä kirkkautta, älä valoa, vaan tulta, joka sytyttää meidät kauttaaltaan ja vie meidät Jumalaan nousun voiteluin ja hehkuvan palavasti rakastaen." ja "Sen tajuaa yksin se, joka sanoo: Sieluni valitsee hirsipuun ja luuni kuoleman. Ken rakastaa tällaista kuolemaa, se voi nähdä Jumalan, sillä epäilyksettä on totta: Ihminen ei saa nähdä minua ja elää. Kuolkaamme siis ja astukaamme pimeyteen. Laskekaamme hiljaisuus huoliemme, halujemme ja kuvitteluidemme ylle."
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Aquila »

Aleksis wrote:
obnoxion wrote:Siispä, jos ilmiö tuntuu tavalla tai toiselle epäilyttävältä, huolimatta tai johtuen sen ulkomuodosta, sitä on varmasti parasta kohdella epäilyttävänä, ja välttää sitä mahdollisimman kiihkottomasti.
On totta että ilmiöiden ulkoasut eivät suoranaisesti kerro totuutta niiden sisäisestä olemuksesta; olen kuitenkin huomannut, että ne useimmiten viittaavat siihen suuntaan. Demoninen ihminen on usein myös fyysisesti ruma tai rujo, ainakin erilaisten illuusioiden takana, johtuen siitä että "pahat" ja "hyvät" ts. metafyysisesti/hengellisesti oikeat ja väärät teot jättävät jälkensä tekijään.
Näin voi varmaan olla, mikäli tällainen demonisuus tms. on jatkunut jo pitkään (esim. useampia elämiä). Kyllähän joistain ihmisistä näkee jo päälle, että he aiheuttavat mitä luultavimmin ongelmia itselleen ja ympäristölleen. Kuitenkin, ettei synny vääränlaisia tulkintoja täytyy myös muistaa, että aineen muotoutuminen on niin raskasta ja hidasta, että vahingollisten tekojen jäljet saattavat näkyä pitkään, vaikka niitä mukanaan kantava ihminen olisi jo siinä määrin läksynsä oppinut, ettei enää syyllisty näihin tekoihin. Omalta kannaltani ei tietenkään ole niin merkityksellistä, että tunnistanko jonkun demonisen ihmisen, kuin että tunnistan itsessäni olevat vahingolliset taipumukset, joita mm. erilaisten tilanteiden synnyttämien sisäisten reaktioiden perusteella pystyy havainnoimaan.

Aleksis wrote:On kuitenkin myös niin, että omia tuntemuksiaan tai aistejaan ei tulisi kuunnella liian tarkasti, sillä johtuen erilaisista henkisistä heikkouksista ne voivat vääristää hyvinkin voimakkaasti sitä miten itse kukin kokee maailman. Hengellinen opettajani totesi kerran: "Jos minä olisin kuunnellut vain omaa järkeäni ja aistimuksiani kaikissa tilanteissa, olisin varmasti täysin seinähullu".
Pelkästään järjen ja aistimusten perusteella ei toki voi navigoida enää siinä vaiheessa, kun pyrkii elämään ns. henkisesti. Tuntemusten ja aistien kuuntelu on toki myös hieman eri asia, kuin niiden armoilla eläminen. Niiden kuunteluahan vaatii jo se, että tunnistaa itsessään mikä toiminta johtuu esim. pelosta ja mikä intuitiosta. Ulkoisesti tarkasteltuna näiden seuraksena syntyvät toimet voivat myös olla täysin samoja, vaikka sisäinen motivaatio on aivan eri.
Lux

Re: Synkronismit

Post by Lux »

Demoninen ihminen tai olento voi olla myös lumoavan kaunis. Näennäisyydet ovat petollisia. Tämä siis ihan vain "dialektisena" muistutuksena. Siinä mielessä toki allekirjoitan edellämainitun keskustelun sisällön, että usein mm. ruumiilliset viat, sairaudet yms. kertovat luullakseni menneisyydestä periytyvästä karmallisesta painolastista.

Mieleeni tulee taannoisen patologian opettajani viisaat sanat: "Olen havainnut, että yleensä niillä joilla ei ole ruumiissa mitään vikaa, on jotain vialla päässään (mielessään), ja päinvastoin." Viime kädessä nämä psyyken vinoumat varmaankin ilmenevät myös ihan konkreettisestikin.

Mikäli tätä haluaa tutkailla enemmänkin ja esim. lääketieteelliset vastaavuudet kiinnostavat, niin sellainen pieni opus kuin David. H. Ingvarin 'Kymmenet Aivot' tulee mieleeni. Sieltä löytyy Maoa, Hitleriä, Stalinia, ja myös Dostojevskia sekä Nietzscheä. Thomas Mannin 'Faustus' on hieman samanlainen tutkielma kaunokirjallisuuden puolelta, missä prostituoidun taiteilijalle lahjoittama aivokuppa mahdollistaa tämän nerouden. Olisi tavallaan mielenkiintoista tehdä salatieteellinen tutkielma lääketieteellisten havaintojen pohjalta ja pyrkiä osoittamaan, että miten nämä vastaavuudet toimivat. Mitkä mahdollisuudet tällaisessa tutkimuksessa olisikaan!

(Odottakaamme ja työskennelkäämme sen tulevaisuuden valaistuneen kulttuurin mahdollistumiseksi, jossa salatiede on tunnustettu tieteenala.)
Lux

Re: Synkronismit

Post by Lux »

Nagahel wrote:Mieleeni tulee taannoisen patologian opettajani viisaat sanat: "Olen havainnut, että yleensä niillä joilla ei ole ruumiissa mitään vikaa, on jotain vialla päässään (mielessään), ja päinvastoin." Viime kädessä nämä psyyken vinoumat varmaankin ilmenevät myös ihan konkreettisestikin.
Tuli muuten tähän asiaan liittyen sellainen ajatus tänään mieleeni, että kysehän voisi olla "oikean käden tien" ja "vasemman käden tien" karmallisista eroavaisuuksista. OKT-tyyppi edustaa siis tässä ajattelumallissa vähemmän nerokasta ja mentaalisesti aktiivista, mutta lempeää ja yhteisöllistä ihmistyyppiä, ja joka kantaa helpommin myös ihmiskunnan yleisempää karmalastia; VKT-tyyppi on taas se "edistyksellinen individualisti", mentaalisesti aktiivinen ja nerokas tyyppi, joka sairastuu tämän vuoksi myös helpommin mielenterveyden ongelmiin.

Kain & Abel. Miksi kädet tulisi yhdistää?
Aleksis

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Aleksis »

Tnahara wrote: Näin voi varmaan olla, mikäli tällainen demonisuus tms. on jatkunut jo pitkään (esim. useampia elämiä). Kyllähän joistain ihmisistä näkee jo päälle, että he aiheuttavat mitä luultavimmin ongelmia itselleen ja ympäristölleen. Kuitenkin, ettei synny vääränlaisia tulkintoja täytyy myös muistaa, että aineen muotoutuminen on niin raskasta ja hidasta, että vahingollisten tekojen jäljet saattavat näkyä pitkään, vaikka niitä mukanaan kantava ihminen olisi jo siinä määrin läksynsä oppinut, ettei enää syyllisty näihin tekoihin. Omalta kannaltani ei tietenkään ole niin merkityksellistä, että tunnistanko jonkun demonisen ihmisen, kuin että tunnistan itsessäni olevat vahingolliset taipumukset, joita mm. erilaisten tilanteiden synnyttämien sisäisten reaktioiden perusteella pystyy havainnoimaan.
Olen samaa mieltä, että on tietysti tärkeintä tunnistaa itsessään olevat heikkoudet ennen kuin etsii niitä muista. "Ottakaa malka pois omasta silmästänne" jne.

Aineen muotoutumisesta olisin kuitenkin sitä mieltä, että se voi olla hidasta arkisten ihmisten kohdalla, joiden läsnäolo on lähtökohtaisesti "staattisempaa" ja vähemmän äärimmäistä kuin esim. maagikoiden tai hullujen. Jälkimmäisessä tapauksessa väittäisin jopa olevan niin, että erilaisten tekojen aiheuttamat muutokset voivat näkyä jopa välittömästi, koska tällaisten yksilöiden psyykkiset raja-aidat ovat huomattavasti matalammat kuin tavallisilla ihmisillä, mahdollistaen paljon voimakkaamman energiavirtauksen. Teosofisen maailmankuvan kautta ajateltuna voisi ehkä sanoa, että maagikon, hullun, riivatun yms. vastaavien astraaliset ja eteeriset kehot, jotka ensisijaisesti muodostavat sen kuvan jonka aistimme meille muista ihmisistä välittävät, ovat usein paljon "muodottomampia" tai "virtaavampia" kuin tavanomaisen ihmisen, minkä vuoksi mentaaliset ja sitä ylemmät impulssit manifestoituvat niissä nopeammin.
Lux

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Lux »

Aleksis wrote:Teosofisen maailmankuvan kautta ajateltuna voisi ehkä sanoa, että maagikon, hullun, riivatun yms. vastaavien astraaliset ja eteeriset kehot, jotka ensisijaisesti muodostavat sen kuvan jonka aistimme meille muista ihmisistä välittävät, ovat usein paljon "muodottomampia" tai "virtaavampia" kuin tavanomaisen ihmisen, minkä vuoksi mentaaliset ja sitä ylemmät impulssit manifestoituvat niissä nopeammin.
...tai alemmat impulssit. Maagikon ja salatieteilijän "energiavirtauksen" nopeus on varmaankin käänteisesti verrattavissa hullun, skitsofreenikon tms. vastaavaan, mutta siinä missä ensinmainittu on (ainakin ylöspäisellä tiellä) harjaantunut hallitsemaan itseään ja energioitaan, on jälkimmäiset sellaisessa kaoottisen demonisessa tilassa, että eivät hallitse tai kontrolloi mitään, vaan ovat vain kuin myrskytuulen kuljettamia lehtiä joita riepotellaan sinne tänne. Alaspäisen tien langenneen noidan tapauksessa vastaavuudet ovat sinänsä varmaankin aika lähellä hullujen vastaavia, vaikka tällaisella olennolla saattaakin olla näennäinen ja mekaaninen kontrolli kanavoimiinsa voimiin.

Vrt. http://www.gornahoor.net/?p=1613
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Synkronismit

Post by obnoxion »

Näin jokin aika sitten television eräässä matkailuohjelmassa intialaisen "Elefantti-Baban", eli pahojen epämuodostumien takia jokseenkin norsulta näyttävän pyhän joogin. Tämä nosti mieleeni jonkin mainoksen toisesta televisiodokumentissa, jossa esiteltiin kahdeksanraajaista tyttöä. Tätäkin tyttöä pidettiin kotimaassaan pyhänä. Meidän länsimainen mediamme sen sijaan suhtautui heihin kummajaisina.

Olkoonkin että 1800-luvun sairaalloiset sideshow-esitykset taitavat olla onneksi eilistä päivää, voimme silti huomata kuinka mentaliteetti ei ole muuttunut miksikään. Ennemmin kuin voittaneet, me olemmekin oppineet salailemaan julkista pahettamme. Me vaadimme Jumalalta symmetrisyyttä, koska me käsitämme vähän. Me arvotamme ilmennystä, vaikka meiltä puuttuu näkemys. Helposti aletaan kyselemään, minkä rikoksen takia tuo menetti järkensä ja tuo silmänsä, ja isiensä syntien takia tuokin varmasti huoraa ja juo. Mieleen ei juolahda kysyä, mikä sankaruus sai hänet nostamaan tuollaisen taakan kantaakseen. Voimme onnitella itseämme, kun emme ole kertaakaan sivaltaneet ihmistä. Mutta kuinka paljon suuremmin on ponnistellut se veljemme, joka syntyi keskelle sisällissotaa, ja silti on sivaltanut vasta kolmea?

Toisinaan tuntuisi että monijumaluus sopisi parhaiten ajallemme. Näin voisimme helpommin ymmärtää pyhydeen sen vaikeissa, erityisemmissä ilmennyksissä. Että jollekin jumalalle hautausmaa on saastainen, ja toiselle ainoa pyhä paikka; että joku jumala on rampa, ja kaikki rammat täten hänen arvoituksellisen pyhyytensä atribuutteja; ja että nämä kaikki ovat lopulta Yksi.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Synkronismit

Post by Aquila »

Hieno viesti, frater Obnoxion! Hieman samanlaisia ajatuksia olen itsekin viimeaikoina pyöritellyt mielessäni pohdiskellessani erityisesti hindulaisuutta ja panteismia muutenkin. Ei meidän olemassaolossamme todellakaan ole tilannetta, joka olisi jumaluudelle vieras ja siitä erossa, vaikka kehittyvä yksilöitynyt tietoisuus toki osaakin ennenpitkää jättää tarpeettomiksi käyvät toimet taakseen.

Länsimaisen ja itämaisen uskonnollisuuden eroihin (vai perimmäisiin yhtäläisyyksiin?) liittyen, luin itse juuri tänään tämän käännöksen sivustolta:
http://www.azazel.fi/teksti_alkuperaise ... osta.shtml
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Synkronismit

Post by obnoxion »

Niin, monoteismi on ylevä ajatus, mutta ilmeisesti liian ylevä nuoruudessaan viipyvälle ajallemme. Mysteerikulttien rappio varmasti vaati radikaalia muutosta. Mutta sen sijaan että epäjumalien palvonta olisi loppunut, se jatkui uudessa muodossa, monen pirun sijaan yhden muodottoman hirviön edessä kiemurrellen.

Ehkä islam on monoteismin looginen päätepiste, sen viimeinen mahdollisuus. Jos islam ei onnistu, on monoteismi umpikujassa.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Locked