Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit
- Albert
- Posts: 24
- Joined: Fri Feb 25, 2011 11:46 pm
- Location: Turku
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Keskustelupiiri alkaa siintää horisontissa muutaman vuorokauden päässä; tarkoitus olisi aloitella siinä 17-18.00 aikoihin. Tervetuloa!
- Albert
- Posts: 24
- Joined: Fri Feb 25, 2011 11:46 pm
- Location: Turku
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Nebukadnezzar kiittää keskustelupiirin väkeä, jota oli jälleen paikalla kiitettävästi. Seuraava piiri tullaan järjestämään Salossa huhtikuun aikana, aihetta pohditaan vielä.
- RaktaZoci
- Posts: 307
- Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
- Location: Salo
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Seuraava keskustelupiiri tullaan pitämään tuttuun tapaan Salossa, koska aikaisempi pidettiin Turussa. Ajankohdaksi on tällä kertaa siunaantunut lauantai 11.4.
Aikaisemmasta poiketen on toteutustapa tällä kertaa hieman käytännönläheisempi. Vetäjänä toimii sor Vanadis, jolta aiheesta muutama sananen:
"Huhtikuun miitin teemana on Elder Futhark eli vanhin germaaninen 24 merkin riimujärjestelmä. Tutustumme riimujen merkityksiin yhdessä ja teemme käytännön harjoituksia liittyen riimumerkkien muotokieleen ja vanhoihin riimurunoihin. Osallistujien ei tarvitse tietää ennakkoon mitään riimuista. Jos omistat Elder Futhark riimusetin, voit ottaa sen mukaan harjoituksia varten."
Lisätietoja aiheesta löytyy täältä.
Pyritään aloittelemaan viimeistään klo 18. Alustavat ilmoittautumiset joko minulle tai fra Albertille.
Keskustelu on kaikille avoin.
Tervetuloa!
Aikaisemmasta poiketen on toteutustapa tällä kertaa hieman käytännönläheisempi. Vetäjänä toimii sor Vanadis, jolta aiheesta muutama sananen:
"Huhtikuun miitin teemana on Elder Futhark eli vanhin germaaninen 24 merkin riimujärjestelmä. Tutustumme riimujen merkityksiin yhdessä ja teemme käytännön harjoituksia liittyen riimumerkkien muotokieleen ja vanhoihin riimurunoihin. Osallistujien ei tarvitse tietää ennakkoon mitään riimuista. Jos omistat Elder Futhark riimusetin, voit ottaa sen mukaan harjoituksia varten."
Lisätietoja aiheesta löytyy täältä.
Pyritään aloittelemaan viimeistään klo 18. Alustavat ilmoittautumiset joko minulle tai fra Albertille.
Keskustelu on kaikille avoin.
Tervetuloa!
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
-Hegel
- RaktaZoci
- Posts: 307
- Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
- Location: Salo
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Seuraavan kokoontumisen ajankohta alkaa lähestyä.
Alustavat ilmoittautumiset mielellään minulle, joko yv:llä täällä, tai muiden yhteyksien kautta.
Alustavat ilmoittautumiset mielellään minulle, joko yv:llä täällä, tai muiden yhteyksien kautta.
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
-Hegel
- RaktaZoci
- Posts: 307
- Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
- Location: Salo
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Kiitokset kaikille osallistuneille! Ulkopuolisia ei ollut tällä kertaa poikkeuksellisesti paikalla lainkaan, mutta kokoontuminen oli silti hyvin onnistunut ja mielenkiintoa sekä keskusteltavaa riitti.
Seuraava tullaan järjestämään, kuten tapana on ollut, Turussa, toukokuun aikana.
Asiasta lisää piakkoin..
Seuraava tullaan järjestämään, kuten tapana on ollut, Turussa, toukokuun aikana.
Asiasta lisää piakkoin..
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
-Hegel
- Albert
- Posts: 24
- Joined: Fri Feb 25, 2011 11:46 pm
- Location: Turku
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Hark!
Seuraavan keskustelupiirin aihe on se, kuinka kukin on valinnut/valittu/päätynyt okkultismi(i)n, ja se, minkälainen rooli tällä kunkin elämässä ja kehityksessä on ja on ollut.
Keskustelupiiri pidetään Turussa 23.5., osallistumisilmoitukset tuttuun tapaan minulle tai fra. RaktaZocille.
Seuraavan keskustelupiirin aihe on se, kuinka kukin on valinnut/valittu/päätynyt okkultismi(i)n, ja se, minkälainen rooli tällä kunkin elämässä ja kehityksessä on ja on ollut.
Keskustelupiiri pidetään Turussa 23.5., osallistumisilmoitukset tuttuun tapaan minulle tai fra. RaktaZocille.
- Albert
- Posts: 24
- Joined: Fri Feb 25, 2011 11:46 pm
- Location: Turku
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Huominen keskustelupiiri aloitellaan siinä 17-18 välillä, tervetuloa!
- RaktaZoci
- Posts: 307
- Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
- Location: Salo
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Veljeskunnan muista aktiviteeteistä johtuen Nebukadnezzar pitää kesäkuun hiljaiseloa looshimuotoisesta toiminnasta. Jatkosta ilmoitellaan pikimiten..
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
-Hegel
- Albert
- Posts: 24
- Joined: Fri Feb 25, 2011 11:46 pm
- Location: Turku
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Nebukadnezzar-looshin seuraava keskustelupiiri järjestetään sunnuntaina 26.7. Salossa. Ilmoittautumiset allekirjoittaneelle & fra. RaktaZocille.
S A L I G I A
Kuolemansynnit ovat eräs katolisen kristinuskon näkyvimpiä ja leimallisimpia piirteitä. Ne ovat olleet osana kirkon virallista näkemystä viimeistään 500-luvun lopulle tultaessa – joskin juutalaisessa traditiossa jo kuningas Salomonin (n. 900-luvulla eKr.) kerrotaan maininneen seitsemästä asiasta, jotka ovat eniten Jumalan tahtoa vastaan (ylpeys, valehtelu, viattoman tappaminen, juonittelu, pahanteko, väärä todistus, vihanlietsonta). Kuolemansynnin ero ”tavalliseen” syntiin nähdään siinä, että kuolemansynti rikkoo perustavanlaatuisella tavalla yhteyden jumalaan ja johtaa täten katumattomana sielun kadotukseen. Ihminen ei siis katolisessa opissa voi koskaan vapautua kuolemansynnistä.
Kuolemansynnit ovat jokseenkin ajankohtainen teema myös omassa aihemaailmassamme - mm. niitä käsittelevä Johannes Nefastoksen "Argarizim II"-teos julkaistaan piakkoin uudestaan. Ne toimivat myös tietynlaisena punaisena lankana hänen muissakin omaa filosofiaamme esittelevissä teksteissä, kuten Vasemman käden tie ja Fosforoksen osissa Legifer & Clavis Magica.
Siinä missä teosofinen näkökanta monesti torjuu ihmisen negatiiviset piirteet ja tunteet, vaikka niistä usein puhuukin, Azazelin Tähti pyrkii ennemmin avaamaan näistä negatiivisina nähdyistä piirteistä niiden kenties positiivisiakin ja mahdollisesti kehittäviä ja henkilökohtaisella tasolla haastavia puolia ja näkemään ihmisen suurena kokonaisuutena.
Keskustelupiirin tavoitteena on käydä läpi kuolemansyntien merkitystä sekä henkilökohtaisella, että kollektiivisella tasolla. Mikäli mahdollista, osallistujat voivat halutessaan tutustua esim. mainittuihin Nefastoksen aihetta käsitteleviin teksteihin sekä esim. Dante Alighierin tapaan esittää kuolemansynnit katolisesta näkökulmasta Jumalaisessa näytelmässä. Tämä ei kuitenkaan ole vaatimus keskustelupiiriin osallistumiselle.
Keskustelu on kaikille avoin.
S A L I G I A
Kuolemansynnit ovat eräs katolisen kristinuskon näkyvimpiä ja leimallisimpia piirteitä. Ne ovat olleet osana kirkon virallista näkemystä viimeistään 500-luvun lopulle tultaessa – joskin juutalaisessa traditiossa jo kuningas Salomonin (n. 900-luvulla eKr.) kerrotaan maininneen seitsemästä asiasta, jotka ovat eniten Jumalan tahtoa vastaan (ylpeys, valehtelu, viattoman tappaminen, juonittelu, pahanteko, väärä todistus, vihanlietsonta). Kuolemansynnin ero ”tavalliseen” syntiin nähdään siinä, että kuolemansynti rikkoo perustavanlaatuisella tavalla yhteyden jumalaan ja johtaa täten katumattomana sielun kadotukseen. Ihminen ei siis katolisessa opissa voi koskaan vapautua kuolemansynnistä.
Kuolemansynnit ovat jokseenkin ajankohtainen teema myös omassa aihemaailmassamme - mm. niitä käsittelevä Johannes Nefastoksen "Argarizim II"-teos julkaistaan piakkoin uudestaan. Ne toimivat myös tietynlaisena punaisena lankana hänen muissakin omaa filosofiaamme esittelevissä teksteissä, kuten Vasemman käden tie ja Fosforoksen osissa Legifer & Clavis Magica.
Siinä missä teosofinen näkökanta monesti torjuu ihmisen negatiiviset piirteet ja tunteet, vaikka niistä usein puhuukin, Azazelin Tähti pyrkii ennemmin avaamaan näistä negatiivisina nähdyistä piirteistä niiden kenties positiivisiakin ja mahdollisesti kehittäviä ja henkilökohtaisella tasolla haastavia puolia ja näkemään ihmisen suurena kokonaisuutena.
Keskustelupiirin tavoitteena on käydä läpi kuolemansyntien merkitystä sekä henkilökohtaisella, että kollektiivisella tasolla. Mikäli mahdollista, osallistujat voivat halutessaan tutustua esim. mainittuihin Nefastoksen aihetta käsitteleviin teksteihin sekä esim. Dante Alighierin tapaan esittää kuolemansynnit katolisesta näkökulmasta Jumalaisessa näytelmässä. Tämä ei kuitenkaan ole vaatimus keskustelupiiriin osallistumiselle.
Keskustelu on kaikille avoin.
- RaktaZoci
- Posts: 307
- Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
- Location: Salo
Re: Nebukadnezzar-looshin keskustelupiirit (Turku/Salo)
Sunnuntain kokous alkaa klo 16. Tervetuloa!
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
-Hegel