Demonisuus satanismissa

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
Locked
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Demonisuus satanismissa

Post by Nefastos »

Tämä aihe on ollut ilmassa viime aikoina. AT:n korostama eettinen lähestymistapa voi saada unohtamaan, että olemme tekemisissä sellaisten voimien ja energioiden kanssa, joiden toiminta käy nykypäivänä usein ihmisen piilotajunnan, ruumiin energian ja varjon aspektien kautta. Painottaessamme hellittämättä sitä kuinka ainoa tapa saavuttaa pysyvää kehitystä on pitää kiinni "kolminaisesta avaimesta" ja ponnistaa ylöspäin, voi etenkin ei-okkultisteille jäädä hämäräksi se, missä Vastustaja itse asiassa tässä rakenteessa on. Ongelma on tietysti paljolti siinä, että kieli etäännyttää lukijan alkuperäisestä kokemuksesta, ja sanojen käyttö voi saada unohtamaan ne alkuperäiset energiat joihin nuo sanat viittaavat ja ovat sidoksissa.

Näissä tunnelmissa vastaanotin eräältä seuran ulkopuoliselta henkilöltä kuvauksen hänen kokemastaan näystä, ja sain ystävällisen luvan käyttää tuota näkyä tämän keskustelun pohjana.

NN wrote:Pohtiessani ja tutkiessani henkisesti eräänä päivänä Azazelin olemusta ja sitä mitä kirjoitat kyseisestä entiteetistä Fosforoksessa, koin seuraavanlaisen näyn: Ensin näin sieluni silmällä punaisen pallon/sfäärin, joka hehkui oranssinkeltaista valoa. Lähestyin tätä sfääriä, jolloin tullessani sen välittömään läheisyyteen sen valo muuttui läpinäkyväksi ja muodosti ikäänkuin portin, joka kohdisti tietoisuuteeni voimakkaan vedon, jonka sallin vetää minut mukanaan. Maisema vaihtui äkillisesti tasangoksi, joka oli samanaikaisesti luola, likaisen tunkkaista pimeyttä, verta, demonista naurua, luita, vuoristoa, sadetta ja tuulta. Jatkuva liikkeen tuntu oli voimakas. Koin miten jokin yritti ohjata mieltäni ajattelemaan että olen Azazel. Tarkoitan tällä sitä, että jokin ulkoinen voima alkoi vääristämään ajatuksiani ja persoonaani demonisella tavalla, yrittäen pakottaa mieltäni omaksumaan erilaisia ominaisuuksia ja motiiveja. Estin tämän vaikutuksen jolloin eteeni ilmestyi olento, jonka kasvot muistuttivat vääristynyttä ihmiskalloa, jossa oli kuivunutta nahkaa päällä. Sillä oli sarvet, sorkantapaiset jalat, sairasta valoa hohtavat silmät ja jonkinlainen musta, panssarimainen vaate yllään. Kaikenkaikkiaan se oli hyvin demoninen, epäinhimillinen ja ruma, ikäänkuin ilmentymä ympärillään olevasta erämaasta ja pimeydestä. Sen silmillä oli hypnoottinen vaikutus, joka oli efektiivisesti sama kuin aiemmin kuvaamani yritys possessoida. Työnsin sen tahdollani syrjään, ja samalla tajusin, etten voi taistella sitä vastaan siellä, sen omalla maaperällä. Pakenin ja vedin tietoisuuteni takaisin kehooni samalla nähden vision sen olennon tuolta puolen, jossa aistin hyvin voimakkaasti Jahven läsnäolon. Katkaisin linkin mielestäni, enkä ole sen jälkeen kokenut mitään siihen liittyvää.

Minua kiinnostaisi tietää, mitä mieltä olet ylläolevasta kertomuksesta. Voi olla, että olen erehtynyt tässä asiassa, eikä kokemukseni liity mitenkään Azazeliin. Itse uskon kokemukseni olevan tosi, ainakin siltä osin että se ei ole ainakaan pelkästään mieleni luomaa harhaa.


Tässä visiossa kohtaamme entiteetin tai heijastuman, joka yhdistyy Azazelin nimeen mutta ilmentää alemmanlaatuista demonisuutta.

Uskovaiselle tällainen näky voisi veljeskuntaa ajatellen nostaa pintaan seuraavan tunnereaktion: "Siis Azazelin Tähti ei ole, mitä se uskottelee (ja ehkä itsekin luulee) olevansa. Kuka ryhtyy tekemisiin saatanallisten voimien kanssa, ei päädy tekemisiin minkään korkeiden arkkityyppisten olentojen, vaan pahansuopien demonisten voimien kanssa."

Profaanissa saatananpalvojassa sama näky voisi puolestaan herättää saman tunteen toisen kokemistavan: "Tämä on todellista satanismia eikä se haukotuttava filosofia jota niin kutsutut ylöspäisen tien okkultistit meille koettavat tuputtaa. Nämä näyt, nämä demonit ovat vahvoja, todellisia, ja minä olen erityinen ihminen voidessani ja uskaltaessani ryhtyä tekemisiin näiden voimien kanssa."

Molemmissa kokemistavoissa on oma hyvä pointtinsa: ensimmäisellä huomio siitä, että saatanallisilla voimilla on aina negatiiviset vaikutusmahdollisuutensa ja voimakas potentiaali työskennellä varjon energioiden kanssa; toisella se, että eläytyvä ja kokemuksellinen yhteys on ehdottoman tarpeellista, eikä meidän pidä luoda filosofiasta itsellemme sellaista kultaista häkkiä, joka estää sydämen kautta elämisen. Molempien harha on kuitenkin siinä, että tällainen näky (tai uni, tai missä tahansa tilassa, meditaatiossa tai päihteiden vaikutuksen alaisena tai normaalitilassa astraalinen kokemus saadaankin) otetaan todellisena ja todistusvoimaisena. Tosiasiassa nämä visiot ovat taittuneita heijastuksia, eivät todellisuutta. Vaikka astraalinen maailma tuntuu erittäin voimakkaalta, kaikki korkeamman tason selvänäköisyys läpäisee sen harhat ja paljastaa niiden onttouden. Tämä ei ole pelkästään jotakin mitä me itse uskonvaraisesti opetamme, vaan se on jotakin mitä kuka tahansa tutkija voi omien tutkimustensa valossa todentaa. Vilpittömin mielin ei omaksi ilokseen vaan totuuden löytämisen tähden astraalista piiriä tutkiva ihminen huomaa ennemmin tai myöhemmin todeksi sen, että tuo piiri on pohjimmiltaan illusorinen.

Mikä sitten on demonismin ja AT:n painottaman arkkityyppi-satanismin välinen yhteys?

Demonit ovat arkkityyppien heijastuksia siinä näkyjen peilissä, jonka astraalimaailma nostaa fyysisen tason ja korkeamman arkkityyppisen tason väliin. Vanhan esimerkin mukaisesti, kuu heijastuu myös liikkeessä olevaan veteen, mutta sen muoto vääristyy sitä voimakkaammin, mitä voimakkaampi on peilaavien vesien liikehdintä. Vain kirkas mieli voi tajuta asiat tosiolemuksessaan; kaikki yhteys tunnevirtausten alaiseen kohisevaan koskeen liittää kontemploivan mielen johonkin astraalimaailman sfääriin, välittäen sieltä painostavia, sekavia, käsittämättömiä, kuumeisia, tai puhtaasti painajaismaisia visioita. Kuka haluaa harjoittaa psyykkisiä kykyjään, hänen on kestettävä läpi näiden painajaisten pää kylmänä ja kuljettava niiden läpi selkeämpiin muodollisiin maailmoihin, joiden huippuna on mentaalinen ideamaailma. Toinen mahdollinen ja monille erittäin suositeltava polku puolestaan jättää psyykkisten kokemusten maailman mahdollisimman vähälle huomiolle, ei tutki sitä vaan ohittaa sen, ja palaa näiden kuunalaisten kykyjen tutkimukseen vasta korkeampien hengen valmiuksen mahdollistamin valmiuksin korkeammassa kehitysvaiheessa.

Alemmat demonit personoivat mielellään korkeampia olentoja, ja kertovat olevansa milloin Saatana, milloin Lucifer, milloin Azazel, milloin Jeesus Kristus. Monet niistä uskovat itsekin tähän esitykseensä ja todellakin heittävät koko energiansa peliin näytelläkseen omaksumaansa osaa. Näiden olentojen tai virtausten intensiteetti voi olla kuinka väkevä hyvänsä, eikä se ole useinkaan suhteessa niiden käsityskykyyn. Yhdistyneinä "kollektiivisen piilotajunnan" voimiin niillä on käytössään alemman psyykkisen magian mahdollisuuksia, ja paitsi silkalla erikoislaatuisuudellaan ja suggestiollaan ne voivat alistaa kohtaamiaan ihmisiä myös esittämillään psyykkisillä kyvyillä.

En jatka enempää astraalisten demonien luonteesta, sillä aiheesta on tulossa aivan lähiaikoina oma pitempi kirjoituksensa sivustolle. Tuossa yhteydessä käsittelemättä jäävä korkeampien ja alempien henkivaltojen välinen yhteys on se, mitä tässä pyrin selventämään. Molemmat ovat totta: jumalat, joihin saamme yhteyden (erittäin antautuvaa ja jokahetkistä ponnistavaa ja pohdiskelevaa elämäntapaa vaativan) teurgian kautta, ja demonit, joihin voimme olla yhteydessä goetian eli muodollisten manauksien ja jopa alaspäisen itseuhrauksen kautta. Näistä on puhuttu paljon monissa julkaisuissa, ja korostettu aina sitä kuinka demonit ovat "kuin Saatanan kynnenkärjet", toisin sanoen tavallaan kyllä häneen yhteydessä, mutta ei hänen tosiolemustaan ilmaisten vaan pikemminkin peittäen. Kynnenkärjet toki kulkevat siellä missä käsikin, mutta ne ovat yksin jäädessään elotonta ainesta, ja voidaan jättää vähälle huomiolle.

Meidän olisi järjetöntä väittää, että "naamiolla" tai "kynnenkärjillä" ei olisi mitään osuutta niihin korkeisiin arkkityyppisiin voimiin joista käytetään nimiä Saatana, Lucifer, Azazel, jne. Mutta kuten idän kristinuskossa Jumalaa ympäröi mysteerin verho, "pyhä pimeys", samoin Saatanaa ympäröi tämä demonismin verho, "epäpyhä pimeys", joka on läpäistävä jos haluamme ymmärtää totuuden emmekä palvella ali-inhimillisten voimien pyyteitä.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Sûrya-Ishtara
Posts: 42
Joined: Wed Jun 02, 2010 10:30 am
Contact:

Re: Demonisuus satanismissa

Post by Sûrya-Ishtara »

Nefastos wrote:Demonit ovat arkkityyppien heijastuksia siinä näkyjen peilissä, jonka astraalimaailma nostaa fyysisen tason ja korkeamman arkkityyppisen tason väliin.
Nefastos wrote:Kuka haluaa harjoittaa psyykkisiä kykyjään, hänen on kestettävä läpi näiden painajaisten pää kylmänä ja kuljettava niiden läpi selkeämpiin muodollisiin maailmoihin, joiden huippuna on mentaalinen ideamaailma.
Ajattelisin, että demonien tai enkeleiden ilmaantumiset yksilön tajunnaintasolla on asia, johon tulisi suhtautua ikään kuin neutraalin tarkastelijan asemasta: ei antaa minkäänlaista tunneimpulssia (vihaa, rakkautta, pelkoa, kiintymystä...) ilmiötä kohtaan - kaikki itsekäs pyyteellisyys on syytä unohtaa, sillä Itsen tulee kontrolloida entiteettejä, eikä toisin päin. Niin fantastisia kuin visioissa ja unissa näyttäytyvät figuurit ovat, niin ei niissä itsessään ole mitään yliluonnollista, sikäli kun termi käsitetään profaanissa merkityksessään; kaikki pohjautuu persoonattomien arkkityyppien pohjalle - arkkityyppi kun valautuu muotoon, niin se on vain symboli juuri tästä persoonattomasta rakenteesta.

Paljon ajatuksia aiheesta, mutta jälleen kerran, vaikeuksia sen esilletuomisessa.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Demonisuus satanismissa

Post by obnoxion »

Sûrya-Ishtara wrote:Ajattelisin, että demonien tai enkeleiden ilmaantumiset yksilön tajunnaintasolla on asia, johon tulisi suhtautua ikään kuin neutraalin tarkastelijan asemasta: ei antaa minkäänlaista tunneimpulssia (vihaa, rakkautta, pelkoa, kiintymystä...) ilmiötä kohtaan
Näyttäisi että olemme samaa mieltä. Mutta aivan kuten emme voi välttää tunneimpulsseja vaikkapa katsoessamma elävältä palavaa ihmistä, omaa vastasyntynyttä lastamme, susilaumaa talvisessa metsässä, tai äärettömän kaunista ihmistä, pidän epätodennäköisenä että demonin tai enkelin ilmestymistä todistavan olisi helppo pitää kasvojaan peruslukemilla - saati hallita sisäisiä mullistuksiaan.

Voitaisiinko siis tarkentaa, että näihin impulsseihin ei saisi samaistua, tai liian tiukasti tarttua? Jotenkin tässä asiassa tahtoisi vedota siihen miten taide nämä asiat kohtaa. Parhaat taiteilijat kykenevät välittämään koko ilmestyksen väkevyyden ja mahtavuuden, antaen kunniaa voimalle ja kauneudelle, mutta tiedostaen myös näkyyn sitoutumisen traagisuuden. Tällaisen taitelijan mahdollistaa, ja häntä suojelee, omistautuminen kauneuden kuvaamattomalle idealle; he ovat avoimia näkemiselle, mutta liian suuria idealisteja sitoutumiselle.
Sûrya-Ishtara wrote:Paljon ajatuksia aiheesta, mutta jälleen kerran, vaikeuksia sen esilletuomisessa.
Tämä elämän ehkä turhauttavin ongelma on liian tuttu minullekkin, frater...
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Sûrya-Ishtara
Posts: 42
Joined: Wed Jun 02, 2010 10:30 am
Contact:

Re: Demonisuus satanismissa

Post by Sûrya-Ishtara »

obnoxion wrote:Voitaisiinko siis tarkentaa, että näihin impulsseihin ei saisi samaistua, tai liian tiukasti tarttua?
Aivan näin, varsinkin kun kuitenkin pysytellään inhimillisen elämän tasolla sen sijaan, että asiaa lähestyttäisiin Pratyeka-buddhin silmistä eli pyrkien kokonaan dissoloitumaan Yhteen ja Ainoaan - tahtoen tässä siis sanoa, että pyrkien pois kaikista inhimillisistä tunnemaailmoista.

(Viittaus saattaa tuntua kaukaahaetulta ja irrelevantilta, tarkennan jos tarvetta.)
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Demonisuus satanismissa

Post by Aquila »

Nefastos wrote: Toinen mahdollinen ja monille erittäin suositeltava polku puolestaan jättää psyykkisten kokemusten maailman mahdollisimman vähälle huomiolle, ei tutki sitä vaan ohittaa sen, ja palaa näiden kuunalaisten kykyjen tutkimukseen vasta korkeampien hengen valmiuksen mahdollistamin valmiuksin korkeammassa kehitysvaiheessa.
Koen selkeästi tämän vaihtoehdon olevan se kannattavin omalla tielläni. Astraalimaailman ilmiöiden kohtaaminen ja sen tason kykyjen kehittäminen vaatii todella vakaata mieltä ja liian aikainen pyrkimys niiden valjastamiseen, ainakin itsekkäiden(piilevienkin) aikeiden kanssa yhdistettynä, voi osoittautua erittäin kohtalokkaaksi. Sen lisäksi mahdollinen taitava opastaja voi olla hyödyksi, ellei ole jopa välttämätön(?). Tältä kannalta onkin varmaan parempi lähestyä juuri arkkityyppiä ennen symbolia, vaikka täytyy muistaa senkin sisältävän samat vaarat mikäli lähestymistapa on väärä. Asia, joka usein on jäänyt itselleni pimentoon, on yleensäkin motiivit astraalimaailman tutkimiseen. Nefastoksen kirjoituksen viimenen osa taitaa niitä jo hieman satanismin kannalta sivutakin. Kun asiaa miettii, niin onhan astraalinen taso yhtä lailla eräs olemassaolon taso siinä kuin fyysinen ihmistasokin, pitäen sisällään omat mahdollisuutensa, jotka täytyy yhä suuremmin avautuvalla tiellä käydä läpi.
Sothoth
Posts: 126
Joined: Fri May 28, 2010 1:18 pm

Re: Demonisuus satanismissa

Post by Sothoth »

Paras vaihtoehto lienee tosiaan ensin ylemmän kolmion prinsiippien eli hengen valmiuksien kehittäminen ensiksi, jottei sokaistuisi astraalimaailman kauniin harhan eksyttävissä saleissa. Astraalitasohan on ymmärtääkseni suoraan sidoksissa fyysiseen konkreettiseen maailmaamme; se on alitajunnan hautomo, jossa monenlaiset, mitä mielikuvituksellisimmat myrkylliset ja petolliset suot vaanivat varomatonta kulkijaa. Näyt ja visiot eivät tosiaankaan ole merkki mistään syvemmästä henkisestä kehityksestä, mutta niitä voidaan käyttää tarvittaessa viitoittamaan tietä, jos osaa kääntää avainta oikeassa lukossa.

Tietyssä mielessä astraalinen ja fyysinen tasohan on kaikista "korkein"; kuten usein todettua valkea maagikko kehittää viimeisenä musta maagikon kyvyt. Feminiinisen, demonisen shaktin, aineen voimapotentiaali on kuitenkin niin valtava, että se musertaa henkisiä valmiuksiaan kehittämättömän pyrkijän. Mutta kun tasoa katselee maltillisesti omasta korkeammasta itsestään (atma-buddhi-manaksesta) käsin, sopivan mielentyyneyden säilyttäen, voi nähdä "suuren harhan" läpi, ja maagikon morsian avautuu koko loistossaan. Stoalainen mielentyyneys ja hurmiollinen eläytyminen eivät välttämättä sulje toisiaan pois; tärkeintä on juuri tuo vääränlainen takertumisen välttäminen suhteessa ilmiöön.

Asiassa auttaa ehkäpä metafyysinen toteamus: astraalimailmassa kaikki virtaa, eikä millään ole selkeää, pysyvää olemusta. Kuitenkin paradoksaalisesti absoluutti ei omasta näkökulmastaan koskaan muutu (absoluuttinen maskuliinisuus), vaan sen ilmennystavat muuttuvat feminiinis-demonisesti "täydellistääkseen ykseyden ihmeen". Omasta aineellisesta näkökulmastamme asia on taas päinvastoin johtuen hengen heijastumisesta aineeseen. Turvaamalla tähän hengen kivijalkaan ja rakentamalla tälle kalliolle (Supra Petram Bonere) voimme syventyä aineen mysteereihin, ilman että myrskyisän raivoisina vellovat merihirviö Leviathanin vedet tuhoavat hiekalle typerän miehen tapaan rakennettua taloamme.

Oleellista on jälleen kerran eettisyys. Me emme saa ajautua itseämme tai muita vahingoittavaan toimintaan edes ajatuksissamme, vaan on pyrittävä toimimaan mitä suurimalla herkkyydellä, antaumuksella ja rakkaudella. Tietenkään pahoja ajatuksiaan ei tarvitse välttämättä sysätä pois, vaan kokonaisvaltaisesti (satanistisesti) on pyrittämä näkemään niiden ydinolemus, ja puhdistamaan se lyijyisestä kuonastaan, jotta piilevä kulta tulisi esiin.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Demonisuus satanismissa

Post by Nefastos »

Näihin vastauksiin on helppo yhtyä. Joitakin huomioita yksityiskohdista kuitenkin:
Tnahara wrote:Kun asiaa miettii, niin onhan astraalinen taso yhtä lailla eräs olemassaolon taso siinä kuin fyysinen ihmistasokin, pitäen sisällään omat mahdollisuutensa, jotka täytyy yhä suuremmin avautuvalla tiellä käydä läpi.


Itse asiassa nykyinen astraalimaailmamme ei kuulu alkuperäiseen seitsenjärjestelmän malliin. Toisin kuin fyysisten kappaleiden kohdalla, joilla on väistämättä henkinen itseytensä - vaikka kuinkakin oudosti ja mutkaisesti ilmaistu arkkitypiikka - niin astraalimaailma on jotakin muuta. Ajatellaan valonsädettä, joka lähtee auringosta ja läpäisee kaikki taivaalliset sfäärit. Osuessaan planeetan pintaan osa siitä heijastuu takaisin, ei kykene tulemaan sisäistetyksi, vaan kimmahtaa poispäin tietyssä kulmassa. Tällainen fyysisestä hylkäämisen kautta syntynyt heijastus on astraalivaloa. Se ei ole olemassaolon alkuperäinen taso sinänsä (kuten vertauksessa eri planeetat ovat), vaan planeetan ympärille sen poisto- ja heijastusmateriaalista syntynyt keinotekoinen taso. Astraalitaso ei ole ollut aina olemassa eikä se tule aina olemaan, vaan eräänlaisena prosessin poistohöyrynä se on jotakin epäolevaa ja siksi demonista. Sen voima on lainattua, kuten kuu loistaa lainavalolla. (Astraalimaailmaahan on perinteisesti verrattu kuuhun, vaikka Kuun korkeampi vastaavuus on hieman toinen.)

Ajatus siitä, että astraalitaso on taso siinä missä muutkin on se erehdys, joka on lähettänyt paljon New Age -ajattelijoita kieppuen kohti henkistä vakuumia. Tämä oli pitkälti myös syy teosofian myöhempiin ongelmiin, sillä esim. Leadbeater ei näytä ymmärtäneen erotusta selvästi. Kuten Hiljaisuuden Äänessä esitetään: "Opittuasi oman tietämättömyytesi, pakene oppimisen salista [astraalimaailmasta]".

Sothoth wrote:Paras vaihtoehto lienee tosiaan ensin ylemmän kolmion prinsiippien eli hengen valmiuksien kehittäminen ensiksi, jottei sokaistuisi astraalimaailman kauniin harhan eksyttävissä saleissa.


Eikä se ole aina kaunistakaan. Jos energia on lähtökohtaisesti korkealla, näyt ovat lähempänä mentaalis-henkistä ja todella jylhän upeita ja koskettavia. Mutta mitä alhaisempi on värähtely, sitä groteskimmiksi käyvät visiot, kunnes eletään päättymätöntä liskojen yötä täynnä paranoiaa, painajaisia ja hirviöitä. Edelliseen palaten, ei ole niin että hienoin fyysinen maailma on värähtelyssä hieman alempana kuin vähiten hieno astraalinen (kuten monet psyykikot väittävät), vaan vähiten hieno astraalinen on paljon alempana kuin fyysinen. Ja koska koukku alimpiin on olemassa hienoimmissakin astraalivisioissa, pyrkijän tulisi ensin katkaista mielensä sitoutuminen astraalitason muotoon per se, jonka jälkeen hän korkeammalta voi palata alemmas melko vaarattomasti, vähän samaan tapaan kuin saareen uituaan voi polskia sen ympärillä syvissäkin vesissä pienemmällä vaaralla kuin merenselällä, jossa odottamaton tuuli ja aallokko voi muodostua fataaliksi.

Sothoth wrote:Tietyssä mielessä astraalinen ja fyysinen tasohan on kaikista "korkein"; kuten usein todettua valkea maagikko kehittää viimeisenä musta maagikon kyvyt.


Fyysinen taso on kaikkein "korkein". Astraalinen, kuten todettua, ei ole lopulta taso. Tietenkin: Se on korkea ja "pyhä" sitä kautta, että se muodostaa koetuksen; jokainen heijastunutkin säde on palautettavissa takaisin keskipisteeseen, kun lähdemme seuraamaan sitä päinvastaiseen suuntaan. Mutta tämä pyhyys on instrumentaalista, ei perimmäistä laatua (kuten fyysisen maailman suhteen).

Sama koskien tuota lyijyvertausta loistavassa viestissäsi: lyijyä ei puhdisteta pois, vaan lyijystä juuri tulee kultaa. Tai, jälleen "obnoxionlaisessa" lähestymistavassa (joka on saatananpalvonnan perimmäinen inversiorakenne), Pb = Au. Näiden välillä ei lopulta ole eroa, niin kuin ympäri käännetty vaate on edelleen sama vaate. Jos toisella puolella välkehtii kulta ja toinen on arkikäyttöön soveliaampi harmaa munkinnuttu, niin ei ole "arvokkaampaa" pitää asustetta jommin kummin päin: se on aina sama, ja tilanne määrää mitä tarvitaan.

Sothoth wrote:Stoalainen mielentyyneys ja hurmiollinen eläytyminen eivät välttämättä sulje toisiaan pois; tärkeintä on juuri tuo vääränlainen takertumisen välttäminen suhteessa ilmiöön.


Juuri näin, juuri näin. Kuten Sûrya-Ishtara & obnoxion ylempänä esittivät, ei niinkään tunteen kuin tunnesamaistumisen "tappamisen" (mikä tarkoittaa: analyysin ja tästä syntyvän luontevan, pakottamattoman hylkäämisen) keinoin voimme vähä vähältä ohjata mielen silmän pois astraalilinssistä heijastuvasta tulesta tuohon tuleen itseensä. Ja kun samaistuminen itse liekkiin on toteutettu, mieli on niin täynnä todellisuutta, että se läpäisee astraaliset harhat niin kuin salama kulkee pilvien läpi.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Locked