Azazelin Tähden maine

Veljille esitetyt kysymykset.
Badb
Posts: 124
Joined: Sun Dec 14, 2014 4:56 pm

Azazelin Tähden maine

Post by Badb »

Arvon jäsenet, miten muut ihmiset suhtautuvat jäsenyyteenne Azazelin Tähdessä? Osalle tuttavapiiristäni minä olen ainoa kosketus okkultismiin ja saatananpalvontaan, ja olen olemuksellani ja käyttäytymiselläni varmasti puhdistanut mielipiteitä näistä asioista. (Äitini aina kertoessa tutuilleen, mitä me tässä Seurassa teemme, hän kysyy, mikä oli se o-kirjaimella alkava sana, ja vastaan, että hänen etsimänsä sana on "okkultismi".) Osassa ihmisistä Saatana herättää pelkoa ja negatiivista vastustusta, mutta tiedän, että joissain (satanismi)piireissä meitä puolestaan pidetään nössöinä, koska meillä on ajatuksia rakkaudesta ja veljeydestä. On olemassa sellainen suomalainen n. 20-vuotiaiden nuorten miesten black metal -bändi, jonka jäsenet ovat sanoneet "Satan is total evil and violence.", ja juttelin Johannes Nefastoksen kanssa, että nämä tyypit varmaan sitten "oikeasti" raiskaavat lapsia ja kiduttavat eläimiä. On helppoa flirttailla sen pahuuden kanssa, mutta sitten ei kuitenkaan eletä tätä pahuutta todeksi.
User avatar
Haeresis
Posts: 21
Joined: Wed Nov 18, 2015 12:12 pm

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Haeresis »

Olen itse vasta alle kuukauden kuulunut Azazelin Tähteen, enkä ole itse asiassa kertonut siitä vielä kenellekään. Se osa tuttavapiiristäni, joka on perehtynyt okkultismiin saralla, taitaa suurimmalla osalla olla aika neutraali suhtautuminen seuraa kohtaan, osalla peräti hiukan vähättelevä asenne seuran teosofisen ja oikean käden painotuksen takia, joka heidän mielestä jotenkin "vesittää satanismin" idean.
Olen aika varma,että se osa, jota ei okkultismi kiinnosta, halu ymmärtää mikä on seuran tarkoitus ja mihin se pyrkii, on aika vähäistä, koska saatanan nimen kuuleminen herättää vielä negatiivisia ja vääränlaisia assosiaatioita.
Varmasti löytyy rutkasti bändejä, jotka pitävät meitä nössöinä, mutta suotakoon heille oikeus ilmaista omia mielipiteitään - vaikka ymmärrys vaikuttaisikin välillä olevan hieman... puutteellista. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu jne 8-) Yleensä muutenkin se osa porukasta, joka kokee asian noin vahvasti, on näkemyseroissa niin suuri kuilu, etten koe hedelmälliseksi pyrkiä sitä mitenkään aktiivisesti korjaamaan. I agree to disagree ;)
The darker the night, the brighter the stars,
The deeper the grief, the closer is God!
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Benemal »

Käsittääkseni on yleisesti tiedossa, että AT:ssa on jäseniä, jotka ovat ennen ollet näkemysiltään necrödärkness linjalla ja kaikki muu on sivareille. Sellaisesta kasvaa ulos. Tiedän miten kauhealta se kuulostaa, enkä sellaista hippipaskaa itsekään sietänyt nuorempana.
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Beshiira »

Pitkälti kaikki läheisimmät ystäväni ja läheiseni taitavat tietää jäsenyydestäni. Puolitutumpien kanssa en ota asiaa aktiivisesti puheeksi, mutta toisaalta puhun siitä mieluusti jos tuntuu että toista aidosti kiinnostaa ja on mahdollista keskustella asiallisesti. Yleisesti ottaen minusta on hyvä olla mahdollisimman avoin, ja olen yrittänyt hiljalleen itsekin opetella sitä etten niin paljon arkailisi puhua näistä elämäni tärkeimmistä asioista siksi että joku saattaa hätkähtää. Vaikka on se hätkähtäminen myös hyvin ymmärrettävää, edelleen. Ja siksi tietysti on hyvä miettiä kenelle puhuu mitäkin, ja ennen kaikkea mihin sävyyn.

Badb wrote: Tue Feb 08, 2022 6:56 pm "Satan is total evil and violence."
Tämä lienee aika yleinen (sanoisinko jopa ”virallinen”) kanta black metalissa.

Badb wrote: Tue Feb 08, 2022 6:56 pm On helppoa flirttailla sen pahuuden kanssa, mutta sitten ei kuitenkaan eletä tätä pahuutta todeksi.
Ja tästä ei kuitenkaan voi vetää johtopäätöstä että ”pahuuden todeksi eläminen” olisi sitten jotain todellista satanismia. Tai siis, voihan tietysti mitä tahansa päätelmiä tehdä ja mitä vain voi sanoa, mutta kaikki päätelmät ja sanomiset eivät kuitenkaan ole ihan samalla viivalla, ja rankat yksinkertaistukset moniulotteisista asioista on aika helppo jättää omaan arvoonsa.

Tässä kohtaa omaa satanistista taivaltani alan olla jo hyvin vakuuttunut AT:n seitsenkohtaisen perustan kolmoskohdan paikkansapitävyydestä, eli siitä että Saatanan nimen yhdistäminen itseisarvoiseen pahuuteen on erehdys.

Siten minua kiinnostaa ”Total evil and violence” -tyyppinen julistus (muuten kuin esim. osana taidetta) tasan yhtä vähän kuin vaikka jonkun fundamentalistikristityn paasaus siitä miten kaikki muut paitsi juuri hänen edustamansa uskon kannattajat joutuvat helvettiin.


”Azazelin Tähden maine” sinänsä on ehkä vähän eri keskustelu, joskin ainakin potentiaalisesti ihan kiinnostava. En ole varma kannattaako meidän ihan hirveästi miettiä asiaa sellaiselta kantilta että mitä vaikkapa joku yksittäinen henkilö meistä ajattelee. Mukaillen Nefastoksen esittämää ajatusta Salomen podcastissa: meidän ei pitäisi olla kiinnostuneita mielikuvista tai imagon luomisesta; ei okkultismissa ole kyse siitä että näytetäänkö me jonkun silmissä uskottavilta ja pahoilta satanisteilta vai ei, ja ylipäätään ulkoisten vaikutelmien ei pitäisi meitä ensisijaisesti kiinnostaa.

Luottaisin tässäkin ”hedelmistään puut tunnetaan” -johtolankaan; eli keskitytään me omalta osaltamme mielikuvien sijasta itse asiaan: rehellisyyteen, rakkauteen ja tahtoon toimia oikein omassa arjessamme; ponnistukseen ja henkisen kasvun pyrintöön. Toivottavasti ”Azazelin Tähden maine” seuraa siitä orgaanisesti ja kauniisti.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Smaragd »

Benemal wrote: Thu Feb 10, 2022 2:13 pm ennen ollet näkemysiltään necrödärkness linjalla ja kaikki muu on sivareille. Sellaisesta kasvaa ulos. Tiedän miten kauhealta se kuulostaa, enkä sellaista hippipaskaa itsekään sietänyt nuorempana.
Beshiira wrote: Thu Feb 10, 2022 4:02 pm Siten minua kiinnostaa ”Total evil and violence” -tyyppinen julistus (muuten kuin esim. osana taidetta) tasan yhtä vähän kuin vaikka jonkun fundamentalistikristityn paasaus siitä miten kaikki muut paitsi juuri hänen edustamansa uskon kannattajat joutuvat helvettiin.
Beshiira wrote: Thu Feb 10, 2022 4:02 pm Luottaisin tässäkin ”hedelmistään puut tunnetaan” -johtolankaan; eli keskitytään me omalta osaltamme mielikuvien sijasta itse asiaan: rehellisyyteen, rakkauteen...
Vaikka jollain tasolla huvittaakin nämä necrödärkness-onkaloihin jumiutumiset niin se miten paljon maailmassa puhutaan vaikkapa rakkaudesta ihan toisessa merkityksessä kuin se korkeimmassa ideaalissaan on, joista jälkimmäiseen AT:n perustus nojaa, niin ei ihme jos rienauksen tarve on niin suuri että se vie mennessään. Taide tietysti taiteena ja paikallaan oleva rienaus on paikallaan. Rienaamalla toteemeja tai ideoita vastaan silloinkin kun ne ovat rienauksen saavuttamattomissa, eli rienaus on tottumusta, räksytystä menneisyyden varjoille, vajotaan samaan kuoppaan kuin rienausta oikeasti vailla olevat touhut, ollaan niiden kanssa yhtä sokeita, yhtä kädettömiä. Ei ole sitä arkkityyppisen hienovaraista Luciferin jylhyyttä siellä vaikka kuinka tunnekuohuissaan saattaisi niin kuvitella.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Insanus »

Voihan ihminen tavoitella puhtaan pahan todeksielämistä vaikkei sen saavuttamiseen ihmisen rajoitteineen pystyisi, kysehän on siitä millaisen palvonnan/kehityssuunnan kokee mielekkääksi. Kysymys siitä mitä Saatanan ehdoton pahuus, jota BM romantisoi, tarkoittaa on silloin tietysti tärkeä ja en ole ainakaan itse löytänyt siihen oikein mitään uskottavia vastauksia. Eikä niitä tarvitse siellä ollakaan.

Azazelin Tähden maine on ja tulee varmaan olemaan aina huono monelle yleisölle koska se on liikaa muttei tarpeeksi vähän joka suuntaan.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Beshiira »

Insanus wrote: Fri Feb 11, 2022 3:51 pm Azazelin Tähden maine on ja tulee varmaan olemaan aina huono monelle yleisölle koska se on liikaa muttei tarpeeksi vähän joka suuntaan.
Voi hyvin olla näin, mutten malta olla lisäämättä että nimenomaan mielikuvien tasolla (no, sitä kai ”maine” toisaalta on pitkälti muutenkin?). Koska tuntuu esim. olevan yleinen ja sitkeä harhakäsitys että AT:n satanismista jotenkin leikattaisiin kaikki pahuus ja pimeys pois, ja keskityttäisiin vain aurinkoisiin asioihin. Ymmärrän tavallaan kiukun tällaista ”satanismia” kohtaan, mutta ei AT sellaista edustakaan. Täytyyhän pahuus ja pimeys käsitellä ja kohdata joka tapauksessa, vaikkei mitään "pahan tekemistä" hyväksyisikään, eikä ns. ylöspäisessä satanismissa nuo asiat tule tyhjiksi tai menetä merkitystään, vaan ne asettuvat osaksi laajempaa kuvaa. Ja näin Saatanakin näyttäytyy hyvin monitahoisena ja -kasvoisena hahmona.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Benemal »

Muutama jäsen on kertonut menneisyydestään väkivaltaisena natsina, joka tie sitten muuttui turhaksi ja vanhaksi, kun jäbä löysi saatanan ja black metallin. Tämä tarkoittaa sitä, että Azazelin Tähti tekee maailmasta vähemmän väkivaltaisen paikan. Vähemmän rasistisen kanssa.
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Benemal »

Muuten tuli katsottua Rikun ja Tunnan kotimaan seikkailua ja kaverit kävivät dokaamassa Satanachian kanssa. Olen itse tullut hyvin juttuun sellaisten urpojen kanssa (ehkä olen ollut vähän urpo itsekin). Esim. yksi aivovaurio kylähullu joka oli ollut kirjeenvaihdossa Euronymouksen kanssa. Vipeltäjät ja häspeltäjät. Kiljufetapäät. Ilosaaressa vietin aikaa tyypin kanssa joka aiheutti suurhälytyksen 90-luvun lopulla. Mikko A on kyllä herrasmies.
User avatar
Nahumatarah
Posts: 70
Joined: Wed Apr 03, 2019 7:08 pm
Location: Pohjola

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Nahumatarah »

Benemal wrote: Thu Feb 10, 2022 2:13 pm ennen ollet näkemysiltään necrödärkness linjalla ja kaikki muu on sivareille. Sellaisesta kasvaa ulos. Tiedän miten kauhealta se kuulostaa, enkä sellaista hippipaskaa itsekään sietänyt nuorempana.
Beshiira wrote: Thu Feb 10, 2022 4:02 pm Luottaisin tässäkin ”hedelmistään puut tunnetaan” -johtolankaan; eli keskitytään me omalta osaltamme mielikuvien sijasta itse asiaan: rehellisyyteen, rakkauteen...
Tässä veli Beshiiran viestissä on mielestäni tiiviissä muodossa koko asian ydin. Itse en välitä maineesta (omastani lähinnä) pätkääkään kunhan se vastaa edes suurimmalta osin todellisuutta. Ei tämä maineen rakentaminen mikään kilpailu ole. Huomattavasti pienemmistäkin versoista on aikojen saatossa kasvanut valtavia metsiä. Eikös Zarathustraakin aluksi seurannut vain yksi sukulaismies? Itse olen varmaan AT:n maineelle enemmän haitaksi kuin hyödyksi mutta luotan että asiat kasvavat omalla painollaan.

Teininä koin itse tuollaisen necrodarkness vaiheen mutta laitan sen enemmän epäkypsyyden ja kasvukipujen piikkiin. Ei minulla mitään kunnon "maailmankuvaa" viellä silloin ollut. Sittemmin kehitys on omassa elämässä ollut enemmän päivänvastainen, eli sieltä hippeilystä hiljaa balanssiin pimeämmän puolen kanssa jonka läsnäoloa yritin pitkän pätkän varhaista aikuisuuttani tukahduttaa.

Omat tätä nykyä aika suppeat kaveripiirit ovat suht vastaanottavaisia henkisyydelle. Lähinnä siellä edustetaan kyllä sellaista mitä varmaan uushenkisyydeksi enemmän kutsuttaisiin, niille Azazelin jutut taitavat olla taas sitten liikaa siellä pimeällä puolella. Asiaa vaikeuttaa se että Saatana paniikin ruma peikko on alkanut kuumottavasti nostelemaan näissä poliittisesti radikalisoituneissa (New Age) piireissä jälleen päätä ja siellä ollaan, niin pitkälle kun olen asian oikein ymmärtänyt alettu aika vahvastikkikin viljelemään taas narratiivia maailmaa hallitsevasta ilkeistä paholaisen palvojista. Itse suhtaudun tähän hyvin vakavasti ja pidän sitä paljon isompana uhkana kuin teini-ikäisten ja eritoten aikuisten metallidiggareiden "Black Metal is War"-weltanschauungia.

Oma uskonnollinen kantani näkyy (luultavasti) aika selkeästi päällepäin vaikken sitä erikseen mainostakkaan. Viimeistään henkilö joka vierailee kotonani altistuu sille sisustuksen, alttareiden yms muodossa. Ainoastaan töissä pidän matalaa profiilia näistä asioista sillä osa asiakaskunnastani (sekä kollegoistani) ovat hyvin konservatiivisia kristittyjä joiden kanssa ei luultavasti mikään määrä filosofista väittelyä korjaisi tilannetta jos aatteeni heille paljastuisivat.

Aihe jota itse olen lopen kyllästynyt käsittelemään on AT:n yhteys LaVeylaiseen satanismiin ja jälkimmäisen positio Satanismin kentällä. Tämä nousee kohtaamisissa lähes aina esiin ja alkaa se klassinen vänkäys "oikeasta" Satanismista, Saatananpalvonnasta ja nyansseista. Tähän ei vain yksinkertaisesti ole enää kiinnostusta ja kehotan uteliaita lukemaan AT:n artikkeleita ja perehtymään laajemmin Satanisminiin sekä Vasemman käden polkuun. Koen jopa Black Metal sotureiden kanssa väittelyn mielekkäämmäksi kuin ihmisten jotka ovat sitä mieltä että äänekkäin ja näkyvin ryhmä on pakko olla se oikeaoppisin, etenkin silloin jos henkilö ei itse edusta mitään Satanismin muotoa.
"The time has come to turn your heart into a temple of fire."

- Jalāl ad-Dīn Mohammad Rūmī
Locked