[Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Azazelin Tähden käytännöt.
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

[Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Beshiira »

Lucifer-looshin oma nettisivu on julkaistu!

www.luciferlooshi.fi


Sivusto on ainakin tässä kohdin tarkoitus pitää suppeana ja sinne lähinnä kerätään looshikokouksissa yms. tilaisuuksissa tehtyjä taltiointeja.

Ensimmäinen taltiointi on viime tammikuun konventista, jonka aihe oli Maailmanloppu & ekokatastrofi, ja jossa kuultiin esitelmiä looshin jäseniltä sekä vierailijoilta syväekologisesta liikkeestä. Sivuilla on kuunneltavissa laajempi äänite, ja lisäksi kaksi esitelmää sisältävä video on nähtävissä täällä.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
Mars
Posts: 186
Joined: Wed May 15, 2013 1:54 pm

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Mars »

Onpa mainiota, kiitos tästä.
Gangleri

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Gangleri »

Mainio uutinen!

Kuuntelin tuon Youtube -tallenteen, jossa oli kaksi esitelmää. En tiedä mainitaanko asia muissa konventin esitelmissä, muta olin hieman yllättynyt, että kun puhetta oli teknologiasta ja koneista, niin esille ei tullut Steinerin esittämä ajatus ahrimaanisista ja luciferisista entiteeteistä teknologisen ja koneellisen kehityksen inspiroivina voimina. Steinerin ajatushan taisi ytimellisesti olla, että ne ovat ikään kuin välttämätön paha, joiden inspiraatiota ihmisten tulee oppia käyttämään hyödyllisesti ja kasvattavasti, sen sijaan että mentäisiin linkolalais-henkiseen "status quo ante" taantumukseen. Nefastos esitti kyllä tämän näkemyksen myös omana kannanottonaan, mutta myös tätä steinerilaisen ajattelun ja käsitteistön käsittelyä jäin hieman kaipaamaan lisää.
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Beshiira »

No, ainakin tämän vierailevan puhujan osalta asia selittynee sillä että hänen tulokulmansa näihin aiheisiin on ensisijaisesti ei-esoteerinen, ja pohja on pikemminkin länsimaisessa filosofiassa. Toisaalta kun puhuttiin esim. Koneesta entiteettinä (vs. koneet) niin toki tällaiseen on mahdollista yhdistää spesifimpiäkin tulkintoja taustalla vaikuttavista voimista; en sitten tiedä onko se ongelma että juuri steinerilainen termistö jäi uupumaan esitelmissä, puhujat kun tietty käyttävät itselleen luontevinta kieltä.

Linkolasta on muuten puhetta laajemmassa äänitteessä, etenkin toiseksi viimeisessä puheenvuorossa ja sen jälkeisessä keskustelussa.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
Gangleri

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Gangleri »

Beshiira wrote: Sun Jul 18, 2021 12:49 pmen sitten tiedä onko se ongelma että juuri steinerilainen termistö jäi uupumaan esitelmissä, puhujat kun tietty käyttävät itselleen luontevinta kieltä.
Ei kai sitä varsinaisesti ongelmaksi voi sanoa. Kuten sanoin, olin vain yllättynyt ettei tämä tulokulma tullut esille. Steinerin terminologiaahan on käyttänyt myös mm. Ervast puhuessaan aikaisempien manvantarojen ihmiskunnista ja näiden jälkeenjääneistä.
User avatar
Astraya
Posts: 125
Joined: Wed Nov 16, 2016 9:59 pm

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Astraya »

Kiitos tallenteesta ja puheenvuoroista. Oli hienoa olla paikalla ja vielä hienompaa että näitä kohtaamisia voidaan osittain jakaa julkisesti myös.
“There can be no transforming of darkness into light and of apathy into movement without emotion”
― Carl Gustav Jung
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Beshiira »

Uusi tallenne on julkaistu!

Kyseessä on looshikokous helmikuulta 2021, aiheena oli klassinen teosofinen "Hiljaisuuden Ääni" -teksti. Keskustelua käytiin fra Nefastoksen alustuksen pohjalta.

Kokous järjestettiin osin fyysisesti, osin etänä, ja tämä tiedosto on käytännössä tallennettu streamaus, pienillä editoinneilla. Äänessä ja videossa on satunnaisia notkahduksia laadussa.


Äänite kuunneltavissa täällä: www.luciferlooshi.fi.

Video nähtävissä TÄÄLLÄ.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Beshiira »

Fra Nefastoksen esitelmä otsikolla "Sateenkaarisilta & Paholaisen smaragdi" on julkaistu osoitteessa www.luciferlooshi.fi.

Puhe pidettiin heinäkuussa 2021 looshien yhteisessä vuosikokouksessa ja konventissa.

Äänite on lisätty myös Youtubeen (pelkkä audio): https://www.youtube.com/watch?v=IpaECq3gLbM.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Beshiira »

Kyseinen puhe on julkaistu myös englanninkielisenä artikkelina Salome-looshin blogissa. "The Rainbow Bridge and the Devil's Emerald" on luettavissa TÄÄLLÄ.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: [Lucifer] Kokoustallenteet ja looshin nettisivu

Post by Beshiira »

Uusi tallenne julkaistu: Toukokuun 2021 kokousäänite otsikolla "Karma ja jälleensyntyminen".

Kuunneltavissa perinteiseen tapaan myös Youtubessa.


Seuraavaksi vuorossa ovat kokousäänitteet viime syksystä eteenpäin; näiden kanssa tarkoitus on pitää hieman säännöllisempää tahtia julkaisuissa.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
Locked