Paastosta

Veljille esitetyt kysymykset.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Paastosta

Post by Smaragd »

Segel wrote: Thu Dec 06, 2018 9:32 am Lähtökohtaisesti olen sen sorttinen, että minun täytyy purkaa asiat itselle ymmärrettäviin osasiin, täytyy ymmärtää prosessin osaset ennenkun mihinkään lähden. Miksi teen mitä teen. En osaa tehdä mitään sen vuoksi, että "tässä nyt lukee näin", kokeillaanpa. Jotenkin se tuntuisi vaan kaaosmaiselta ja vähän pelottavaltakin.
Minulla oli ja on edelleen samankaltainen asenne, mutta tarve elää hetkessä on vienyt "kompromissiin". Kuitenkin siinä kohti missä alunperin vieraat symbolit on muuttuneet edes jokseenkin intuitiivisesti tunnistettaviksi ja kaikkia palasia ei ole vielä ehditty silputa on ehkä parempi mahdollisuus eläväisempään rituaaliin, missä symbolit avautuvat eri päivinä vähän eri kulmista eivätkä ole luulotellun läpikotaisin määriteltyjä. Mutta varmasti hyvä tosiaan mennä omalla painolla, tarpeen kautta näihin ja oppia varoituksista ja ylipäätään merkityksistä tarpeeksi ettei pelkästään toisteta itselle kuolleita tekoja ja sanoja.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Paastosta

Post by Segel »

Smaragd wrote: Thu Dec 06, 2018 2:28 pm
Segel wrote: Thu Dec 06, 2018 9:32 am Lähtökohtaisesti olen sen sorttinen, että minun täytyy purkaa asiat itselle ymmärrettäviin osasiin, täytyy ymmärtää prosessin osaset ennenkun mihinkään lähden. Miksi teen mitä teen. En osaa tehdä mitään sen vuoksi, että "tässä nyt lukee näin", kokeillaanpa. Jotenkin se tuntuisi vaan kaaosmaiselta ja vähän pelottavaltakin.
Minulla oli ja on edelleen samankaltainen asenne, mutta tarve elää hetkessä on vienyt "kompromissiin". Kuitenkin siinä kohti missä alunperin vieraat symbolit on muuttuneet edes jokseenkin intuitiivisesti tunnistettaviksi ja kaikkia palasia ei ole vielä ehditty silputa on ehkä parempi mahdollisuus eläväisempään rituaaliin, missä symbolit avautuvat eri päivinä vähän eri kulmista eivätkä ole luulotellun läpikotaisin määriteltyjä. Mutta varmasti hyvä tosiaan mennä omalla painolla, tarpeen kautta näihin ja oppia varoituksista ja ylipäätään merkityksistä tarpeeksi ettei pelkästään toisteta itselle kuolleita tekoja ja sanoja.
Hetkessä eläminen on myös minua ehkä vienyt johonkin toimintaan, joka jollekkin muulle näyttäytyisi varmaan hyvin rituaalinomaiselta (onneksi metsässä ei ole silmäpareina kun metsän eläimet toivottavasti) , mutta kaukana mistään oppikirjamaisesta. Yleensä syynä on juuri ollut pakottava tarve juuri puhdistumiseen jollakin osa-alueella. Symboleja lähinnä käyttänyt mielensisäisenä keskittymisenä.
Mutta sitä tarkoitan, että usko että olisi kovin hyödyllistä suorittaa rituaaleja esim. jostain ikivanhasta grimoireista, jos en todellakaan ymmärrä niistä juuri mitään. Mutta voi olla toisinkin. Toisaalta jonkun mielestä varmasti oma toimintani vaikuttaa myös hyvin kaaosmaiselta. :roll:
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Paastosta

Post by Segel »

Mutta nyt taas häpeissäni huomaan puhuvani seipäästä, kun muut puhuvat aidasta. Anteeksi :oops:
Locked