Riippuu tietenkin siitä minkälaisena pidät Helvettiä. "The Infernal Circle" opettaa että Helvetti on valtakunta omalla arkkitehtuurilla ja hierarkialla, Helvetti ei ole mikään palava rovio jossa ihmiset kärsivät ikuisesti. Toki se sitäkin on, mutta aivan eri syistä kuin normaalisti on opetettu. Vain ne ketkä ovat eläneet synneissä ja paheissa eivätkä ole ottaneet Saatanaa Jumalakseen kidutetaan yötä päivää Helvetissä, ne ketkä ovat ottaneet Saatanan Jumalakseen ja antaneet hänelle kiitoksen kaikista nautinnollisista synneistä elää Helvetissä kansalaisina ja pääsevät nauttimaan sen antimista. Kaikki synnit ja paheet ovat Saatanan lahja meille ja ellet anna hänelle kiitosta niiden nauttimisesta sinua rangaistaan. Helvetti on Saatanan ja hänen langenneitten enkeleiden itse rakentama valtakunta jonka he rakensivat Taivaasta lankeamisen jälkeen, ja joka juhlistaa kaikkia syntejä, nautintoja ja paheita. Ei tarvitse olla masokisti jotta nauttii seksistä, himoista, mässäilystä, väkivallasta ja muista paheista.Smaragd wrote: ↑Thu Mar 31, 2022 7:29 pmItse tekisin sellaisen rajan tässä että uskonto terminä ei sinällään vaadi teologiansa pohjaavan mihinkään todelliseen, kun taas okkultismi merkityksessä salatiede on totuudelle alisteinen ja vaatii selitykset niin pitkälle kuin vain mahdollista, mutta silloinkin hyvässä tasapainossa muun kokonaisuuden kanssa jottei rationaaliset työkalut vääristä tarkkailtavaa kohdetta.
Asema on valtaa, valta on vastuuta. Tällaisten kokonaisuuksien ymmärtäminen selkeämmin maailmassa auttaa selkeyttämään myös kuvaamme mitä tuonpuoleiset tilat tarkemmin katsoen ovat ja olemaan entistä realistisemmassa suhteessa kuolemanjälkeiseen. Yksinkertaisella uskolla on kaunis ja hyödyllinen puolensa, mutta myös negatiiviset, sokeuttavat, merkityksiä kadottavat puolensa, jotka onnistuvat erottamaan esimerkiksi vallankin vastuustaan, johon se todellisuudessa erottamattomasti kuuluu. Mikäli uskallamme ryhtyä tutkimaan merkityksiä asioiden välillä totuuden hengen alla niin kuten sanottua, koputtavalle vastataan. Mikäli jätämme etsimättä ja valjastamatta tietojamme käytäntöön niin nähdäkseni kuolemanjälkeisten tilojen laatu ei parane vaikka kuinka yrittäisi vetää helvettejä ja taivaita instrumentaalisessa mielessään ympäri. Jos olisin masokisti niin ei helvetti siltikään olisi minulle nautinto.Seferoth wrote: ↑Thu Mar 31, 2022 6:11 pm En tiedä saanko vastuuta enemmän Helvetissä, asemalla tarkoitan yksin kertaisesti asemaa helvetissä, olenko siis josakin piirissä kidutettavana vaiko olenko helvetissä kansalaisena nauttimassa sen antimista, ja jos olen nauttimassa sen antimista niin millä tavoin ja kuinka paljon. Kaikki siis edelleen omasta näkökulmastani.
"The Infernal Circle" opettaa että me ihmiset emme todellakaan ole mitään hyviä ihmisiä sisimmässämme, vaan pahoja, syntisiä, julmia, himokkaita hirviöitä joiden kuuluu syleillä ja omaksua todellinen luontonsa vapautuakseen kahleistaan ja päästäkseen nauttimaan Helvetin hedelmistä. "The Infernal Circle" opettaa uhmaamaan jumalaa ja kaikkea auktoriteettejä vastaan jotka ovat sinun ja sinun todellisen luontosi välillä. Minä itse olen tärkein ihminen maailmassa, vain minulla on väliä, vain minun nautinnoilla on väliä, minä itse olen ainoa palvomisen arvoinen ihminen. Toki pahuus itse käytännössä ja sen harjoittaminen ei ole välttämätön "pelastukselle", mutta vähintäänkin sen henkinen sisäinen ymmärtäminen ja hyväksyntä taasen on.
Valta taasen pohjautaa täysin siihen minkälaisessa asemassa olet Goetia Demoneitten kanssa jotka siis nähdään todellisina olentoina eikä vain vertauskuvina, ja tässä yksi tärkein syy rituaaleihin ja demonologiaan, ilman näitä et voi parantaa asemiasi Helvetissä, he päättävät missä määrin ja mitä pääset Helvetissä nauttimaan. "The Infernal Circle" painottaa että hyväntekeväisyyttä ja muitakin hyviä tekoja(esim luonnon suojelua) tietenkin voi tehdä ja niihin jopa hieman kannustetaan, yhteisön voimakkaana pilarina oleminen on myös hyve, mutta ei koskaan oman edun ja nautintojen kustannuksella. Itselleni "The Infernal Circle":n opit ovat olleet mitä vapauttavin ja voimistavin asia pitkään aikaan. Toki ymmärrän että monet Satanistit eivät asiaa näin näe, mutta johtuu siitä että heidän Satanisminsa on joko ateistista tai sitten Azazelin Tähden kaltaista Teosofian ja Satanismin risteytystä. "The Infernal Circle":n Theistinen Satanismi on kristinuskoon pohjautuva Satanismin muoto jossa jumala on persoonallinen, Jeesus oli hänen poikansa, taivas ja helvetti ovat kirjaimellisia paikkaja kuten Raamattu sanoo ja niin edes päin.