Tervetuloa Freija ja kiitos ajatuksesta jota mina en ihan saanut muotoiltua. Minusta myos nayttaa silta etta LaVeylainen satanismi ehka vieroittaa naisia satanismista ylipaataan. Ihan googlen kuvahaun tekemalla "Church of Satan," naen selkeasti miksi moiseen touhuun liittyminen ei kiehdo. Kyseisen kirkon tyylissa ei ole mitaan mihin itse naisena haluaisin samaistua, silla kuvaston alastomat, veriset naiset taydellisine vartaloineen ovat varsin kaukana siita vahvasta ja itsetietoisesta feminiiinisyydesta ja pyhasta seksuaalisuudesta jota itse olen kaivannut elamaani.Freija wrote: 1900-lukua katsoessa luulen, että miehiin on vedonnut LaVey ja muut satanismin muodot, jotka tuovat työkaluksi Saatanan kapinallisen ja itsellisen, voimakkaan sekä maskuliinisen hahmon. Samaan tapaan ehkä naisiin on vedonnut 50-luvulla Briteissä noussut uusnoituus, jossa Jumalattaren hahmo antaa naiselle mallin luonnollisesta, vapautuneesta, viisaasta ja mystisestä naisesta. Jos LaVeyn Saatana olisi ollut selkeästi Mother Satan, olisi liike luultavasti vedonnut enemmän naisiin.
[...]
Tämä oli eka postaukseni tälle foorumille! Niiaus ja kumarrus veljet, siskot ja sukupuolineutraalit sukulaiset!
Church of Satanilla ei tietysti ole aatteellisesti paljoakaan tekemista AT:n satanismin kanssa, mutta tama seikka selviaa vasta kun on lurkkinut foorumeilla tovin, silla ensivilkaisulta estetiikka vaikuttaa samanlaiselta. Kun asiaan perehtyy paremmin, huomaa tietysti etta se on vain pintaa. AT:n sisallollinen tyo ei minusta ole naisia vieraannuttavaa enka ole kyseisen sukupuolen edustajana kokenut itseani mitenkaan ulkopuoliseksi. Koen etta omassa tyossani intuitiivinen (feminiininen?) ja alyllinen (maskuliininen?) puoli ovat yhta tarkeita ja vaikuttaa silta etta suurin osa ihmisista kokee asian samalla tavalla joten en usko etta kyseinen ongelma liittyy "naiselliseen tapaan osallistua tyohon". Olen myos varma etta AT on positiivinen voima satanismin kentassa ja etta naisten osuus tyossa tulee kasvamaan.