Goreart wrote:Kiehtova aihe ja koen annetun määritelmän pohjalta edustavani myös naisellista lähestymistapaa, mutta mitä tästä olisi hedelmällistä/hyödyllistä puida?
Tämä on hyvin laaja aihe, josta ei voida tehdä selvyyttä yhden foorumin puitteissa. Varmaan tästä olisi hyvä tehdä joku lukulista kiinnostuneita varten. Mutta elävänä käytäntönä tätä ei voida selittää sanallisesti tai opetella kirjasta, vaan se täytyisi kokea, so. ymmärtää sydämen kautta. Voisin kuitenkin jakaa yhden keinon, jolla shaktismiin voi päästä aidosti sisälle. Kysymys on tietenkin käytännön harjoituksesta.
Harjoituksen operatiivinen osuus on tehdä yksi tai useampi hyvä, myötätuntoinen, epäitsekäs teko, ja pitää sitten nämä teot ikuisina salaisuuksina. On aivan ehdottomasti päätettävä ettei kukaan muu saa koskaan näistä asioista tietää. Mikäli tuntuu siltä ettei kykene pitämään ikuista salaisuutta, siinä tapauksessa ei ole aihetta siirtyä okkultismin opiskelussa käytäntöön, vaan pitäytyä ainakin toistaiseksi pelkässä teoriassa.
Nyt kun meille on sydämeen kätkettynä tällainen salaisuus, me voimme rauhallisena hetkenä mietiskellä sen äärellä. "Kukaan muu ei tiedät tätä kuin minä. Tämä epäitsekäs tekoni on ikuinen salaisuus, joka katoaa mukanani." Kun me olemme viettäneet muutamia kertoja tämä kontemplaation parissa, jossa ei ole muuta kuin minä ja tekoni, voimme alkaa tarkastella miltä meistä tämä kontemplaation hetki tuntuu. Tuntuuku meistä yksinäiseltä; "Vain minä ja tuntematon tekoni". Vai tuntuuko meistä että tässä on enemmän kuin kaksi asia? Että tässä on mukana jotain merkitystä, jotain onnelikseksi tekevää? Jos me emme tunne lohdutonta yksinäisyyttä salaisen hyveemme äärellä, silloin me voimme havaita
Shaktin,
Jumalan läsnäolon, sellaisessa muodossa joka puhuttelee meitä, mutta joka on silti liian puhdas että me voisimme siitä tyhjentävästi kertoa ystävällemme.
Meidän on parasta tutustua Shaktiin tässä hyvin puhtaassa ja henkisessä muodossaan. Me voimme nimittäin kokea saman voiman primitiivisessä taikauskossa. Tämä hohde autiotalon silmässä & noituuden salavoima on huomattavasti vaarallisempi Shaktin muoto, ja on parempi kohdata se vasta sitten, kun on jo tutustunut
Voimaan eli
Immanensiin sen henkisemmässä muodossa.
Shakti eli Voima on kuin metafyysinen Sydän, joka pumppaa
Kamaa eli Halua kuin verta koko universumin läpi. Tämä Voima on kaikessa, ja se on koko ajan liikkeessä. Ihminen jolle naisellinen lähestymistapa tulee luonnostaan voi tehdä mitä vain, kunhan oppii olemaan täysin passiivinen, ja yhdistämään sydämensä näkymättömään Shaktiin. Tällaisen ihmisen epäonnistumiset johtuvat siitä että hänessä on vielä jonkin verran aktiivisuutta. Jos hän antaisi tuon metafyysisen sydämen pumpata puhdasta voimaa esteettä lävitseen, ilman että hän yrittäisi tarttua eli samaistua tuon voiman muotoihin, hän voisi saavuttaa kaiken tekemättä mitään.
Mutta olen vahvasti sitä mieltä että tämä naisellinen painotus sopii vain joillekin, ja muille sopii paremmin jokin muu painotus. Tämä on kuitenkin se painotus jonka itse tuon mukanani yhdistämisen työhön, ja pyrin tuomaan sen mahdollisimman puhdistetussa ja tehokkaassa muodossaan. En tahdo että muut omaksuisivat oman painotukseni, vaan että myös he toisivat omat painotuksensa yhdistämisen työhön mahdollisimman hienostuneessa muodossa, ja edustaisivat niitä hyvin.